annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IPv6 instellingen?

Topic gestart op: 11-11-22 19h24

Antwoorden: 15 antwoorden

JeroenED
Ervaren verkenner

IPv6 instellingen?

Hallo,

Ik was even wat aan het prutsen op m'n router en kwam tot de conclusie dat ik blijkbaar een IPv6 adres krijg? Waar kan ik de instellingen voor prefix delegation en router advertisment vinden? Of komt er deze week nog een officiële aankondiging dat IPv6 bij deze actief is?

Jeroen

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Gregory
Wijze
Wijze

Dan ziet het er naar uit dat de ipV6 actief is @JeroenED 

Alleen nog niet actief op de huidige Siligence router.  Je moet er je eigen router voor hebben.

Ik zie de upgrade/update firmware nog niet direct gebeuren

 

0 pluimen
JeroenED
Ervaren verkenner

Dan ziet het er naar uit dat de ipV6 actief is @JeroenED 

Ja en nee. De IPv6 is actief op de servers van Orange. Ik vermoed dat de downtime van vorige week hier iets mee te zien had? Ik vermoed dat IPv6 nu in QA-fase zit. De servers zijn geüpdate en alles staat gereed, maar de finale "GO" moet nog gegeven worden.

@TotemZijn er nog test gebruikers nodig? 😄

Ik zie de upgrade/update firmware nog niet direct gebeuren

Mag ik vragen waarom je die nog niet direct ziet gebeuren? Er moeten inderdaad voor een firmware update inderdaad heel wat testen gebeuren. En het zou mij ook straf lijken dat ze voor een feature als IPv6 speciaal een firmware update gaan steken. Het lijkt mij ook eerder iets dat ze (indien niet aanwezig) er al lang hebben ingestoken.

Maar ik vermoed echter dat voor IPv6 gewoon geen speciale firmware update nodig is. Een simpele config change is alles (buiten een reboot misschien). Het is overigens zo dat het redelijk duidelijk is dat de configuratie on purpose invalid is gemaakt. Ik krijg namelijk default gateway fe80::1 door. Da's dus de server die via ipv6 zegt hij geen ipv6 heeft.

0 pluimen
lithion
Veteraan verkenner

Op mijn router (edgerouter - modem in bridge) is het alvast gelukt om ook een IPv6-prefix (/56) te verkrijgen. Ik krijg ook IPv6 DNS servers binnen, maar de Orange routers zelf laten geen IPv6 verkeer door.

0 pluimen
Bart123
Aspirant verkenner

Lijkt er op dat het nog steeds niet werkt. (tenzij ik een setting mis)
Heb getest met modem in bridge maar lijkt er op dat ipv6 verkeer nog steeds niet doorgelaten word.

0 pluimen
lithion
Veteraan verkenner

Nee werkt nog steeds niet.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen