annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IPv6 ondersteuning

Topic gestart op: 01-04-20 18h45

Antwoorden: 8 antwoorden

Stoffel
Ervaren verkenner

IPv6 ondersteuning

Beste

ondertussen al 2 jaar een tevreden klant. Had wel graag geweten wanneer IPv6 naar Orange vast internet komt. Dit is nu toch al een tijdje de standaard.

Bedankt
Stoffel

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
mbbs1024
Veteraan verkenner

Zolang Orange nog genoeg IPv4 adressen in voorraad heeft is het waarschijnlijk niet nodig om deze investering te doen.

Als bvb de bestaande modem/router hardware niet voorzien is op IPv6, kan dit een zware investering met zich meebrengen om die allemaal te vervangen, die niet nodig is als ze nog meer dan genoeg IPv4 adressen in hun range hebben.

Als je in een IPv6 situatie zit heb je ook geen NAT die je beveiligd tegen externe toegang tot je intern netwerk, je hebt dan een firewall nodig in je router, die daarvoor de nodige kracht moet hebben.

0 pluimen
Stoffel
Ervaren verkenner

Dag @mbbs1024 

de bestaande modem is voorzien op IPv6. Deze modem/router fungeert nu ook als firewall. Dus hardwarematig hoeft er niets te wijzigen.

Stoffel

0 pluimen
Stoffel
Ervaren verkenner

Dag @Cdt24801 

ik zou toch wel eens een officieel antwoord van Orange willen hebben: volgens mij zijn ze de enige ISP in België die nog geen IPv6 ondersteuning heeft.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stoffel 

Hier is alvast het antwoord van @Totem van een jaar geleden. Kan zo meteen niks recenter vinden. Maar hij ziet dit ook en zal wel reageren.

Ik ben is aan het rondhoren wat of wie kan helpen.  Er moeten echt wel mensen zijn die hier ernstig mee bezig zijn.

Ugh @tomdc,

 

De betrokken Orange-stamleden zijn dit momenteel aan het onderzoeken. Helaas is er nog geen datum bekend voor de lancering van ipv6.

 

 

Zing met alle stemmen van de berg

Cdt24801_0-1585769936790.png

 

Totems Saluut

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen