annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet Boost

Topic gestart op: 06-04-22 14h33

Antwoorden: 12 antwoorden

lvincent
Aspirant verkenner

Internet Boost

Heb mij Boost optie laten aanpraten, maar gaf geen verschil na activatie. Volgens tech support omdat ik niet met een kabel testte maar via wifi. Mijn setup is een mesh netwerk, dat via kabel aan de Orange modem hangt. Mesh kan 500mbps aan. Zou volgens mij moeten werken...niet dus. Snap het niet...iemand misschien wel?

Labels (3)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
lvincent
Aspirant verkenner

Goeie opmerking. Niet echt nee. Maar ik had extra GSM abbo nodig, en door boost te nemen zou ik korting krijgen op al mijn abbo's. Dat cancelde uit, dus boost kwam met geen extra kost. Vandaar dat ik mijn vraag begon met '...boost laten aanpraten'. Had het beter zo gelaten...

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Misschien nog een ideetje: hang een ethernetkabel aan je modem en verbind die rechtstreeks met een pc of een ander apparaat dat die uitgang heeft. Test dan via het het gratis programma “Ookla Speedtest” en dan weet je echt of die snelheid op kabel is geactiveerd. Als je dan toch een aanzienlijke reductie op je andere apparaten krijgt en je niet meer betaalt, dan zou ik het zo laten, bovendien kun je op termijn je mesh apparaten vervangen door andere die wél deze snelheid ondersteunen. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

is er dan toch een verschil tussen kabel en wifi, @Herihor ?

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Bij mij niet, ik heb 150 Mbps op beide, maar ik heb geen boost, kan dus niet zeggen of hier echt een verschil is.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Hangt ook af met wel apparaat je verbindt @Herihor 

Met een Iphone vb op 2.4 GHz geraak je niet verder dan 144 Mbps, en max 195 Mbps op wifi 6

iPhone Wi-Fi specification details - Apple Support

Dus zoals ik zei : Het is niet omdat de mesh 500 Mbps aankan dat je wifi verbinding met de mesh 500 Mbps is

Je moet al op de 5 GHz band zitten om hoger te gaan.  En uit ondervinding zie ik mijn iphone bijna altijd verbinden met de 2.4 GHz - heb twee verschillende SSIDs, zo kan ik het onderscheid maken

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen