annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet onderbrekingen

Topic gestart op: 06-11-23 09h43

Antwoorden: 11 antwoorden

Decal
Aspirant verkenner

Internet onderbrekingen

Ik heb onderbrekingen dat de modem telkens terug moet verbinding maken met het internet. S'avonds gebeurd dit het meest, overdag zijn het meer haperingen. Het is effectief de modem die geen verbinding meer heeft. Ik denk problemen met de upstreamlink, deze heeft 4 kanalen met modulatie qam32, het gebeurd dat er 2 zakken naar qam16 (haperingen) en dan 2 kanalen die niet meer gelocked zijn en dan verliest de modem zijn verbinding en probeert opnieuw te verbinden. Nog iemand die dit herkent?

Labels (2)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Decal
Aspirant verkenner

Ondertss de technische dienst aan de lijn gekregen. Ze vroegen of het opgelost was? Nee dus, ze zouden een technieker sturen. Dan vermeld ik dat ik al hoorde dat verschillende mensen problemen hebben ook bij VOO, dan zien ze plots dat er een storing is. Deze zal pas opgelost zijn tegen vrijdag 10/11 om 17u maar durven ze niet met zekerheid zeggen. Vreemde communicatie...

0 pluimen
Decal
Aspirant verkenner

Gisteravond zelfs overgegaan van 16-QAM naar QSPB of zoiets en daarachter viel het internet uit, na 10 minuutjes terug internet startend met 4 kanalen op 16-QAM. Het valt op dat het probleem zich voordoet bij regenval... Ik geef dit door maar ik heb de indruk ze hier maar weinig mee doen... Ondertss weet ik al dat er in onze gemeente en naburige gemeenten dezelfde problemen hebben en ook bij VOO. Is nochtans giga internet... Als het goed werkt heb ik downloadsnelheid van 940Mbps.

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

Denk dan toch dat je het bij je kabelverbinding moet zoeken hoor.  Als hij terugvalt op qpsk wil dat zeggen dat de kwaliteit niet goed is, of dat je tever van een wijk/zone kast afzit.  Om het even te verduidelijken dit voorbeeldje: 

Different-64QAM-16QAM-and-QPSK-vs-distance-from-the-cell-centre-see-online-version_Q640.jpg

Kan je niet eens bij voo rechtstreeks aankloppen?  
Ofwel zoals ik eerder al aangaf, een case aanmaken bij Orange.
Heb je toevallig de modem al eens naar factory settings gezet, of gereset?  Misschien dat dat iets kan oplossen.

Die snelheden die ze opgeven is in theorie natuurlijk, als je verbinding niet goed is, zal het altijd lager zijn.  Gegarandeerd is dat niet.  Zo heb ik hierthuis maar een 2Mbps berbinding via de telefoonlijn, dus hier is kabel de enige optie... bij u misschien omgekeerd als ze er niets aan willen doen 🙂 

0 pluimen
Decal
Aspirant verkenner

Ook is er een km of 2 verderop een kastje die door de storm los bengelt aan een huis waar coax is op aangesloten... mogelijk? Is wel een andere straat...

0 pluimen
Decal
Aspirant verkenner

Van orange zeggen ze nu dat er een storing gemeld is en dat ze ermee bezig zijn. Ik heb al 24u zonder uitval gezeten waarbij alles perfect verloopt, dan blijf ik 4x 32-QAM krijgen, is nieuwbouw en nieuwe kabels, kast zit op ongeveer 300 meter.  Dan begint het te regenen en dan problemen...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen