annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet valt vaak weg

Topic gestart op: 30-05-18 01h21

Antwoorden: 32 antwoorden

BF1905
Aspirant verkenner

Internet valt vaak weg

OPGELOST

Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
tuxy
Gewaardeerd verkenner

@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.

Had je vraag niet goed gelezen.

Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.

Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

32 ANTWOORDEN 32
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

Kan je op de router bij de 2.4GHz instellingen de channel bandwidth op 20/40MHz instellen en de speedtest nog eens herhalen.

Voor 2.4 en 5 mag je dezelfde netwerk naam gebruiken.

 


Het is nu niet om anbetant te doen, maar die beide tips zou ik juist net andersom adviseren. De 2,4 GHz op twee kanalen laten werken is nooit een goed idee, behalve als je alleen in the middle of nowhere woont. De 2,4 GHz en de 5GHz allebei een andere SSID geven is in veel gevallen nutig om bewust te kunnen kiezen en problemen te zoeken/oplossen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Khermie
Ervaren verkenner

Dan is het nog slechter... een tijdje geen problemen gehad nu en vandaag weer verbinding verloren.

kan het niet aan de modem liggen? Met Telenet nooit die  problemen gehad. Denk eraan om terug over te stappen als het zo blijft Smiley Onverschillig

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Khermie  schreef:

Dan is het nog slechter... een tijdje geen problemen gehad nu en vandaag weer verbinding verloren.

kan het niet aan de modem liggen? Met Telenet nooit die  problemen gehad. Denk eraan om terug over te stappen als het zo blijft Smiley Onverschillig


Een modem kan altijd stuk gaan of slecht werken, net als gelijk welk apparaat. Het is niet noodzakelijk de boosdoener, maar een omwisseling kan nooit kwaad.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Khermie
Ervaren verkenner

@Cdt24801  schreef:

@Jerre  schreef:

Kan je op de router bij de 2.4GHz instellingen de channel bandwidth op 20/40MHz instellen en de speedtest nog eens herhalen.

Voor 2.4 en 5 mag je dezelfde netwerk naam gebruiken.

 


Het is nu niet om anbetant te doen, maar die beide tips zou ik juist net andersom adviseren. De 2,4 GHz op twee kanalen laten werken is nooit een goed idee, behalve als je alleen in the middle of nowhere woont. De 2,4 GHz en de 5GHz allebei een andere SSID geven is in veel gevallen nutig om bewust te kunnen kiezen en problemen te zoeken/oplossen.


Idd, daarom heb ik de SSID een andere naam gegeven, dan kan je zien met welke je verbonden bent.

 

Snap ik volledig dat elk apparaat stuk kan gaan, daarom ook de vraag. Ik zal deze avond her logboek van de modem nog eens bekijken. Maar ik weet ook dat sommige diensten vanop afstand kunnen kijken of er iets hapert aan de modem...

patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 laat hem eens kijken in het evenementenlogboek kan je zo op vragen. daarin staat precies wanneer de modem uitgevallen is en wanneer herstart en die zaken meer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen