annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet valt vaak weg

Topic gestart op: 30-05-18 01h21

Antwoorden: 32 antwoorden

BF1905
Aspirant verkenner

Internet valt vaak weg

OPGELOST

Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
tuxy
Gewaardeerd verkenner

@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.

Had je vraag niet goed gelezen.

Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.

Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

32 ANTWOORDEN 32
Khermie
Ervaren verkenner

Tue Jan 8 2019 02:14:02
ToD request sent - No Response received;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Wed Jan 9 2019 23:56:02
Cable Modem Reboot from SNMP
Time Not Established
Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Thu Jan 10 2019 01:56:57
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Jan 10 2019 01:56:57
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Jan 10 2019 01:56:57
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Jan 10 2019 01:56:57
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Jan 10 2019 01:56:57
Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Khermie  is dat de volledige lijst ?

Khermie
Ervaren verkenner

Nee, die is nog wel wat langer. Smiley Tong

Hier zie je dat op 9 januari de modem zich weer heeft gereboot

 

Jerre
Gewaardeerde genezer

@Khermie  de reboot was in opdracht van het netwerkbeheer "Cable Modem Reboot from SNMP" dit wijst niet meteen op een probleem.

Kan je eens kijken onder Status -> Downstream en Upstream, in de laatste kolom mogen weinig of geen uncorrectable errors voorkomen.

FredericVDV
Aspirant verkenner

Kort voor het einde van 2018 ben ik overgestapt naar Orange, onmiddellijk waren er problemen met het internet. Op willekeurige tijdstippen valt het internet volledig weg, zonder enige aanleiding... Er wordt niets gestreamed of gedownload.

Gisteren is er een technieker van Orange langsgekomen, wist me te vertellen dat er problemen zijn met de toenmalige router, en zei dat het een probleemmodel is (?). De technieker heeft de router vervangen en alles opnieuw geconfigureerd... Een uur later viel het internet terug weg, ondertussen is op een paar uur interneten het internet al minstens 5 keer weggevallen. Vorige provider was Telenet, hierbij heb ik nog nooit geen enkel probleem mogen ervaren, aan mijn toestellen kan het dus ook bijna niet liggen.

Wie kan er mij vertellen aan wat dit kan liggen en wat de eventuele oplossing is? Terug een technieker laten langskomen? Terug een nieuwe router? Instellingen veranderen?

Als bijlage heb ik een screenshot van de downstreamkanalen togevoegd, indien dit voor iemand bruikbaar zou zijn.

 

Leden met de meeste pluimen