Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-05-18 01h21
Antwoorden: 32 antwoorden
Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.
Had je vraag niet goed gelezen.
Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.
Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉
@Khermie is dat de volledige lijst ?
Nee, die is nog wel wat langer.
Hier zie je dat op 9 januari de modem zich weer heeft gereboot
@Khermie de reboot was in opdracht van het netwerkbeheer "Cable Modem Reboot from SNMP" dit wijst niet meteen op een probleem.
Kan je eens kijken onder Status -> Downstream en Upstream, in de laatste kolom mogen weinig of geen uncorrectable errors voorkomen.
Kort voor het einde van 2018 ben ik overgestapt naar Orange, onmiddellijk waren er problemen met het internet. Op willekeurige tijdstippen valt het internet volledig weg, zonder enige aanleiding... Er wordt niets gestreamed of gedownload.
Gisteren is er een technieker van Orange langsgekomen, wist me te vertellen dat er problemen zijn met de toenmalige router, en zei dat het een probleemmodel is (?). De technieker heeft de router vervangen en alles opnieuw geconfigureerd... Een uur later viel het internet terug weg, ondertussen is op een paar uur interneten het internet al minstens 5 keer weggevallen. Vorige provider was Telenet, hierbij heb ik nog nooit geen enkel probleem mogen ervaren, aan mijn toestellen kan het dus ook bijna niet liggen.
Wie kan er mij vertellen aan wat dit kan liggen en wat de eventuele oplossing is? Terug een technieker laten langskomen? Terug een nieuwe router? Instellingen veranderen?
Als bijlage heb ik een screenshot van de downstreamkanalen togevoegd, indien dit voor iemand bruikbaar zou zijn.