annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet valt weg na 2 minuten

Topic gestart op: 15-12-18 21h29

Antwoorden: 21 antwoorden

Freek
Aspirant verkenner

Internet valt weg na 2 minuten

Sinds 2 weken kan mijn smart tv geen netwerk meer vinden om verbinding te maken met het internet

Mijn computer kan sindsdien echter wel verbinding maken met internet maar dit valt steeds weg na 2 minuten.

 Soms werkt het ook eens een paar uur, wel, dan weer niet, dit is reeds 2 weken bezig.

 

Als het internet is weggevallen, en ik doe "probleem oplossen", dan werkt het weer 2 minuten.

(Bij oplossing staat dan steeds: "de standaard gateway is niet beschikbaar, met een groen vinkje ernaast)

Ik heb reeds: 

-Modem gereset

- harde schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd

- drivers van netwerkadapter geupdate

Maar probleem blijft zich voordoen.

(Ik blijf wel verbonden met het netwerk, maar geen toegang tot het internet)

Wifi op gsm blijft wel werken.

Netflix op ps4 werkte ook nog goed tot daarnet.

Afgelopen week is ook een technieker van Orange een decoder van tv komen vervangen die plots niet meer werkte.

Eerst dacht ik dat alles gewoon afzonderlijk defect ging aangezien de smartphones en ps4 nog verbinding hadden, maar ik begin toch te vermoeden dat er iets mis is met de modem

(Stappenplan ook reeds gevolgd)

Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of best klantendienst bellen? Is die bereikbaar op zondag?

Labels (4)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

Ik ben niet meer mee, je zegt zelf dat je weet dat 192.168.0.1 standaard bij alle klanten het gateway adres is. En dan zeg je dat dit adres uniek aan mijn netwerk is ?


Je begrijpt me verkeerd.

192.168.0.1 is VOOR U het adres van uw gateway. de gateway is het device dat verkeer van BINNEN (LAN) naar BUITEN (internet) regelt. En omgekeerd.

Dat adres is voor alle Orange gebruikers hetzelfde. Iedereen heeft als gateway adres 192.168.0.1

De adressen binnen uw eigen LAN zijn echter alleen bereikbaar door uzelf. Naar buitenuit is enkel uw modem gekend, met uw publiek adres dat uw modem van Orange krijgt. Alle binnenkomende en uitgaande verkeer wordt telkens door uw gateway vertaald. Dat is NAT: Network Adres Translation.

Als alle Orange gebruikers 192.168.0.1 intikken komen ze op hun eigen router uit. Nooit op die van iemand anders.

Daarom, als jij iets wil tonen aan ons dat in uw eigen netwerk gebeurt, neem dan een screenshot en post die foto hier. Een link naar een intern adres van uw eigen LAN, dat gaat NOOIT lukken. Onze eigen gateway gaat zulk een adres STEEDS in onze eigen LAN zoeken (en uiteraard niet vinden).

Is dit iets duidelijker uitgelegd?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  wil je aub eens op die link klikken dan zal je zien dat je op je eigen modem inlogt.
Een rechtstreekse link waar je meteen de instellingen kan aanpassen, ik heb helemaal niet de bedoeling om een screenshot bij te voegen of remote access te geven tot mijn eigen router, wat er dient aangepast te worden staat in het bericht.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Jerre de links die u stuurd werken enkel op uw eigen netwerk thuis. Ik heb zelfs een ander IP adres ingesteld in de modem om in te loggen hier dus die link zal bij mij nooit kunnen werken. Mocht die link al werken zou het perfect zijn dat we zo maar in iedereen zijn modem zitten . Dit soort linken kunnen niet gestuurd worden , ja het adres wel maar de werking ervan is er niet . Technisch gezien is dat uw netwerk dus komt men niet in uw eigen modem uit. Wat ik ook weet is dat @Cdt24801geen Orange connectie heeft van internet aangezien deze met een andere provider werkt. 

het is allemaal goed bedoeld maar we dwalen te ver af om de persoon in kwestie te helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Heel juist @patrick2

Bij deze zou ik willen vragen aan de Community Manager of @Totem om alle posts in deze thread die niet rechtstreeks voor de vraagsteller nuttig zijn hier te verwijderen en er een nieuwe thread van te maken waarop verder gediscuteerd kan worden, want de discussie op zich is wel waardevol om eenieder mee te laten begrijpen hoe de vork in de steel zit.

Bij voorbaat dank en mijn excuses aan @Freek voor het vervuilen van zijn thread.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
AssiaA
Orange-expert
Orange-expert

Hallo @Cdt24801,

 

De "offtopic"posts heb ik verplaatst naar deze topic.

 

@Jerre & @patrick2, aarzel zeker niet om verder te praten over dit boeiend onderwerp ;-)!

 

Tribe erop los!

 

Groetjes

Assia

Leden met de meeste pluimen