Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-05-24 11h00
Antwoorden: 3 antwoorden
Hallo,
Ik wil mijn beveiligingscamera's video's laten opladen naar een nas, spijtig genoeg ondersteunen ze enkel FTP hiervoor.
Ik heb DNS Dynamisch reeds opgezet, port forwarding van poort 21 naar IP van de NAS opgezet maar lukt niet om te verbinden. Intern verbinden (rechtstreeks naar intern adres) IP van de NAS lukt wel.
Ik heb vervolgens hetzelfde gedaan voor poort 222 maar voor sftp en dit werkt dan wel van buitenaf.
Ik vermoed dat er iets afgeblokt wordt door Orange of heb ik iets over het hoofd gezien?
Alvast dank, Jo
Denk dat je port 20 ook moet openen voor normale ftp
Als je achter een firewall zit kun je ook eens passive ftp proberen
Ik denk dat de camera's zelf poort 21 vereisen. Dus een andere poort zetten is geen optie.
Hey @JoVB,
Probeer eens het volgende; stel een andere externe poort in, bvb poort 200, om deze te forwarden naar poort 21 intern en test eens of dit lukt. Dus met andere woorden, als je extern ip:200 benaderd dat je intern op je NASIP:21 terecht komt.
Het kan zijn dat poort 21 geblokkeerd wordt op de modem, ik weet dat er sowieso een paar zijn die niet werken maar ik kan me helaas niet meer herinneren welke deze waren.