annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is FTP van buitenaf afgeblokt bij orange, zelf na port forwarding

Topic gestart op: 26-05-24 11h00

Antwoorden: 3 antwoorden

JoVB
Gewaardeerd verkenner

Is FTP van buitenaf afgeblokt bij orange, zelf na port forwarding

Hallo,

Ik wil mijn beveiligingscamera's video's laten opladen naar een nas, spijtig genoeg ondersteunen ze enkel FTP hiervoor.

Ik heb DNS Dynamisch reeds opgezet, port forwarding van poort 21 naar IP van de NAS opgezet maar lukt niet om te verbinden. Intern verbinden (rechtstreeks naar intern adres) IP van de NAS lukt wel.

Ik heb vervolgens hetzelfde gedaan voor poort 222 maar voor sftp en dit werkt dan wel van buitenaf.

Ik vermoed dat er iets afgeblokt wordt door Orange of heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast dank, Jo

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat je port 20 ook moet openen voor normale ftp

Als je achter een firewall zit kun je ook eens passive ftp proberen

File Transfer Protocol - Wikipedia

0 pluimen
streulma1987
Ervaren verkenner

Ik denk dat de camera's zelf poort 21 vereisen. Dus een andere poort zetten is geen optie.

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @JoVB,

Probeer eens het volgende; stel een andere externe poort in, bvb poort 200, om deze te forwarden naar poort 21 intern en test eens of dit lukt. Dus met andere woorden, als je extern ip:200 benaderd dat je intern op je NASIP:21 terecht komt.

Het kan zijn dat poort 21 geblokkeerd wordt op de modem, ik weet dat er sowieso een paar zijn die niet werken maar ik kan me helaas niet meer herinneren welke deze waren. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen