annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan geen 5GHz instellen op router

Topic gestart op: 04-04-20 15h28

Antwoorden: 12 antwoorden

ElkCloner
Gewaardeerd verkenner

Kan geen 5GHz instellen op router

Hallo, ik ben nu al een tijdje aan het zoeken waar ik nu precies die 5GHz instel op de router. Deze werkte tot voor kort nog prima maar is om 1 of andere reden uitgevallen, of kan er toch geen connectie mee maken. Als ik in de router instellingen ga kijken zie ik enkel de 2.4GHz. Ik krijg bovenin de pagina wel een opmerking : 

Note: your modem integrates a dual band WiFi (2.4 and 5 GHz), be sure to set up the two frequency bands.

maar vervolgens kan ik deze dan niet instellen. 

Kan er iemand me helpen hiermee ?

Labels (2)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Cdt24801
Wijze
Wijze


@ElkCloner  schreef:

Bedankt voor de tip maar helaas heeft het niet geholpen. Ik had dit al eerder geprobeerd. 


Heb je al eens geprobeerd om in te loggen op de router? En dan in de settings gaan kijken ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


ElkCloner
Gewaardeerd verkenner

Ja was het eerste dat ik heb gedaan en hier krijg ik enkel de 2.4 GHz instellingen en niet de 5GHz instellingen onder het tablad "your wifi - general". 

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@ElkCloner 

Probeer het volgende eens te doen.

Ga op de site van de modem naar "jouw wifi" dan opnieuw opstarten en

"Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen" op ON zetten.
Probeer dat eens? Zie bijlage
 
 
ElkCloner
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je antwoord, helaas heb ik dit geprobeerd en hij blijft enkel de 2.4 weergeven. Bij het tablad status - Technische eigenschappen staat er wel iets vermeld over de 5.0 dat de technische gegevens aan staan maar weet niet of dit iets is waar je wat mee bent.

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

@ElkCloner 

 

Probeer eens de taal van de modem aan te passen naar Engels, en nadien terug naar Nederlands (eerst uitloggen en opnieuw inloggen).

 

Mijn posts zijn mijn persoonlijke mening/reactie en zijn geenszins een officieel antwoord van Orange Belgium NV/SA.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen