Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-06-18 18h57
Antwoorden: 5 antwoorden
Deze ochtend het maandelijkse berichtje aangekregen ivm het te betalen factuur van de maand. Het was wel even schrikken dat deze 99euro meer bedroeg dan gewoonlijk!!!
Na het bekijken van mijn gedetailleerde versie werd het al snel duidelijk....
2weken geleden keken we 's avonds tv en was er geen probleem. 's Morgens de dag nadien kreeg ik echter een bibberend beeld. Mijn gewone kabel-tv werkte wel.
Ik bel dus naar Orange met dit probleem. De telefonist doet een paar handelingen ter controle en laat me een reset uitvoeren. Dit zonder enig effect. Ik moest een andere hdmi-kabel proberen. Wederom zonder effect.
Aangezien onze modem nog geen 2 jaar oud is, kon er een technieker de dag nadien langskomen om deze gratis om te ruilen. Wat me super en snel leek!
De technieker komt langs en ziet inderdaad een bibberend scherm bij de digitale tv en een zuiver beeld als ik enkel kabel-tv gebruik. Hij probeerde een nieuwe modem, maar dit gaf hetzelfde effect. De technieker zijn vervangtv werkte niet. Hij was ook ten einde raad en probeerde een andere hdmi-ingang van de tv met wederom hetzelfde resultaat namelijk een bibberend scherm.
Toen probeerde hij een scart-kabel en dit lukte wel. Blijkbaar zouden mijn 2 hdmi-ingangen het dezelfde nacht begeven hebben. De technieker ging terug weg en had, zag ik achteraf, mijn hdmi-kabel mee. Maar ja, ik was op dat moment blij dat ik verder geholpen was.
Ik was blij, zeg ik want nu blijkt die scart-kabel mij 99euro te kosten. Dit zonder dat iemand mij dit op voorhand verteld heeft! De telefonist had dit moeten zeggen alvorens een techieker te sturen.
Ik ben al een dikke 15 jaar klant, maar zoek er op deze manier een eind achter te zetten.
+ technieken is hooguit 15 à 20 min binnen geweest. Zijn eigen testTV werkte zelf niet.