Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-01-19 21h48
Antwoorden: 17 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Sinds enige tijd hebben we nu internet van orange, alles werkt zoals het moet.
Op 1 ding na: ik heb een pc, aangesloten met een kabel, en deze zit op het gast netwerk.
Neem ik een ander apparaat (bv laptop, NAS, Printer) en steek ik deze in met dezelfde kabel, zit ik wel op het gewone netwerk.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@JoVaesen vreemd dat Windows het gastnetwerk kent terwijl de PC geen wifi heeft en nooit via wifi verbonden werd, de naam wordt niet via ethernet doorgestuurd.
Het is dus niet duidelijk hoe dit gekomen is maar de oplossing is wel eenvoudig :
In Windows 10 heb je onderaan links het menu, click rechts daarvan op het vergrootglas om te zoeken, zoek op regedit. Registry Editor verschijnt, start deze app op en bevestig de beveiligingsmelding.
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, ProfileName)
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Signatures\Unmanaged\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, FirstNetwork)
Als je nu een verbinding via ethernet maakt zal er terug "Network" verschijnen (of Network 1 enz als er meerdere zijn).
@Cdt24801 de PC zit in elk geval niet op het gasten netwerk, misschien is het intussen al opgelost.
De pc heeft geen vast ip (dit wel al getest, zonder resultaat).
ondertussen heel wat liggen zoeken en al iets oplossen ondanks dat de pc het gastnetwerk blijft aangeven:
Vanop de pc zijn alle netwerktoestellen nu zichtbaar en bereikbaar.
1 van de laptops zat perongeluk win 10 home op, dit zal ook wel voor wat problemen gezorgd hebben.
hierop zit nu ook de pro, maar ik krijg geen enkel toestel in het netwerk te zien, kan ze wel bereiken. Maar dat is een ander probleem.
Dus eigenlijk werkt alles, maar is er niks opgelost
Dat er "guest" bij staat is dus maar bijzaak, wie weet hoe het komt...
Maar toch iedereen bedankt voor de hulp!!!
@JoVaesen vreemd dat Windows het gastnetwerk kent terwijl de PC geen wifi heeft en nooit via wifi verbonden werd, de naam wordt niet via ethernet doorgestuurd.
Het is dus niet duidelijk hoe dit gekomen is maar de oplossing is wel eenvoudig :
In Windows 10 heb je onderaan links het menu, click rechts daarvan op het vergrootglas om te zoeken, zoek op regedit. Registry Editor verschijnt, start deze app op en bevestig de beveiligingsmelding.
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, ProfileName)
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Signatures\Unmanaged\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, FirstNetwork)
Als je nu een verbinding via ethernet maakt zal er terug "Network" verschijnen (of Network 1 enz als er meerdere zijn).