Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-11-24 09h03
Antwoorden: 13 antwoorden
Hallo,
Sinds ik vorige week een modem van orange heb moet mijn tv steeds een minuut ongeveer aanstaan voor ik verbinding met internet heb. Zelfde voor mijn pc. Beide zijn aangesloten via lan kabel.
De wifi van de modem werkt wel altijd.
Is er ergens een instelling op de modem dat de lan poorten in standby zet als tv/pc niet aan staan? Bij de vorige modem had ik deze problemen niet.
Ik heb nu zelf de pc en tv een statisch IP-adres gegeven en gedeeld ip veranderd naar een eigen IP adres via de modem. Hiermee is het probleem ook nog altijd niet opgelost.
In dat andere topic waarnaar doorverwezen wordt is er ook geen oplossing gevonden buiten naar Telenet over te stappen 🫣 of eigen modem toevoegen.
Het lijkt me niet dat je de tv aan moet zetten om je LAN verbinding in orde te hebben voor je pc. Heb je al eens op je pc gekeken of die niet is ingesteld in de instellingen WAKE UP LAN ?
Anders eens je netwerk opnieuw instellen en zien of het een verbetering geeft.
Nee de tv moet inderdaad niet opstaan voor internet.
Op de pc is er niets sinds de vorige modem veranderd van instellingen en die wake up staat ook uit.
Onze tv werkt met Android tv, als ik de tv aanzet moet ik ongeveer een minuut wachten tot ik internet heb, dit was met de vorige modem niet. Het lijkt alsof deze modem zijn poorten in standby gaan als ze een tijd niet gebruikt worden.
Daar heb ik nog nooit van gehoord dat dit zou bestaan misschien iets in de instellingen van die modem wat er op kan wijzen energie zuinig te zijn ? Je kan dat altijd eens nakijken door in te loggen op die modem. Heb er zelf geen dus kan je niet zeggen hoe en waar precies je dan moet zijn. Normaal lijkt me niet dat die functie er in zit want in mijn modem zit die functie al niet maar goed niet iedere provider is hetzelfde.
Heb je al eens gekeken voor een andere poort of je dan hetzelfde effect hebt ?