Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-07-23 05h04
Antwoorden: 2 antwoorden
Vorige week stond hier plots een technieker van Telenet aan het internet-bakje tegen de gevel bezig. Wij wisten van niets. Plots werd ons door deze man meegedeeld dat er zich ergens een probleem (lek) bevindt bij ons waardoor ook mensen van andere providers in de straat slecht signaal hebben. Ons internet van Orange werkt overigens prima… iemand hier ervaring mee? Wat heeft de oplossing geboden?
Dag @Kjenta-c ,
Telenet is de kabelbeheerder in Vlaanderen en is verantwoordelijk voor een goeie werking hiervan. Soms kan het zijn dat er een klant met een slechte kabel/aansluiting zit waardoor dit voor storing in de omliggende huizen kan zorgen. Indien dit het geval is, sluiten ze de "storende" klant af en moet die verdere stappen ondernomen worden om terug aangesloten te worden. (Herstelwerken kabel). Het gebeurd regelmatig dat deze klant het zelfs niet doorheeft dat hij/zij voor storingen zorgt.
Het internetbakje aan jouw gevel is voor meerdere woningen, dus niet enkel voor jou. Zolang ze jou niet afsluiten hoef je je geen zorgen te maken 😉.
Indien de Telenet technieker zich enkel beziggehouden heeft met het aansluitpunt op de gevel en niet binnenshuis is de goede werking van de Telenet NIU is komen controleren (en deze desgevallend heeft vervangen), kunt enkel eventuele verdere interventies van Telenet gewoon afwachten
De NIU (Network Interface Unit) vormt de scheiding tussen en Telenet coaxiale netwerk en uw binneninstallatie en zou normalerwijze eventuele mogelijke storingen moeten voorkomen