Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-01-25 00h34
Antwoorden: 3 antwoorden
Een technieker heeft een nieuwe modem bij mij geplaatst. Ik denk dat het een Livebox is.
Ik merk dat ik bepaalde interne services die ik heb draaien wel nog extern kan bereiken, maar niet meer intern (wel via het interne IP adres, maar niet de externe URL die ik gewoonlijk gebruik).
Ik heb zo een vermoeden dat de firewall in de Livebox ermee te maken heeft want ik de logs staan vage vermeldingen over "Internet IPv6 Attacking blocked" en "Internet IPv4 Attacking blocked".
Ik zie nergens instellingen om deze firewall te configureren of uit te schakelen.
Iemand advies hoe ik deze kan uitschakelen?
Hartelijk dank!
Bedankt @Josette
Ik heb de 'my livebox' app in je link geinstalleerd, deze kon mijn CGA437AORB "Livebox" modem niet vinden.
Ik heb voor de zekerheid nog de wifi van de modem zelf aangezet omdat ik las dat het een vereiste is om met die wifi te verbinden, maar dat hielp niet. Ik vermoed dat deze app enkel werkt met de Livebox Fiber wat denk ik weer een andere modem is dan de mijne.
192.168.0.1 heb ik uiteraard wel uitgebreid bestudeerd, en het is daar dat ik de firewall logs vond. In de vorige modem kon ik deze firewall wel uitschakelen.
Ik heb de klantendienst gebeld maar die konden niet helpen momenteel.
Iemand die een workaround weet die minder drastisch is dan een eigen router te kopen en die van Orange in bridge modus te zetten...?
@EchoExplorer jammer
dan zal je misschien even op een ander antwoord moeten wachten.
Fijne zondag.
@EchoExplorer een goedemorgen,
je kan hier eens lezen gaan? Klik op de blauwe hier.
Je kan ook hier eens gaan kijken: http://192.168.0.1/
Succes.