annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Melding 'public IP' bij poorten openen

Topic gestart op: 28-06-21 17h38

Antwoorden: 9 antwoorden

Bexorcist
Aspirant verkenner

Melding 'public IP' bij poorten openen

Hoi hoi,

Ik wilde recent poorten open zetten via mijn router maar bemerkte dat deze optie greyed out was. Als ik deze aanklikte kreeg ik de vraag om te switchen naar een 'public adress' (ofzoiets). Dit was vorige keer dat ik iets trachtte te forwarden volgens mij niet het geval.

Ik zou namelijk graag de poorten openen die in de bijlage vermeld worden. Enig idee wat te doen?

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Bexorcist
Aspirant verkenner

En waarom moet mijn IP plots public worden terwijl dit voorheen niet zo was?

0 pluimen
luukske
Ervaren verkenner

Een shared IP is ook public. Maar aangezien dit gedeeld wordt met meerdere aansluitingen, gaat een port forward hier niet werken. Je moet het zien als 2 huizen in de straat met hetzelfde huisnummer: de postbode weet dan niet bij welk huis te zijn om een brief af te leveren.

Hiervoor ga je dus van een public shared IP moeten overschakelen naar een uniek public IP. Zodat de postbode meteen weet waar de brief naartoe moet.

Cdt24801
Wijze
Wijze

Of om het een beetje anders te verwoorden: een shared IP is public op het niveau Orange. Een dedicated IP is public bij u thuis.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Bexorcist
Aspirant verkenner

OK. Ik vind het gewoon erg vreemd dat deze melding vroeger nooit verscheen.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bexorcist 

Het zou best kunnen dat je voordien steeds een dedicated IP had. Een standaard abo heeft geen fix IP. Dat kan (maar moet daarom niet) steeds wijzigen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen