annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn internet boost staat nog steeds op mijn factuur maar download snelheid is weg.

Topic gestart op: 01-09-19 12h55

Antwoorden: 6 antwoorden

DRT
Ervaren verkenner

Mijn internet boost staat nog steeds op mijn factuur maar download snelheid is weg.

Ik betaal sinds enkele maanden voor Internet Boost.

 

Echter is sinds kort mijn download snelheid terug naar 100Mbit gevallen , mijn upload is echter wel nog 20 Mbit.

Ik heb getest, met de kabel rechtreeks op de modem, zonder dat er iets anders actief is met de speedtests van Telenet, Orange & Speedtest.net , allen blijven exacht op 97 a 98 Mbit hangen, det is dus duidelijk dat mijn internet snelheid gecapped is.

 

 

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@DRT en u bent ook niet verbonden met een switch of hangt er toch iets aan de modem wat extern dient te werken? Heb namelijk dit probleem ook gehad door mijn switch. Heb deze dan aan een andere poort gedaan en het probleem was opgelost. Probeer anders eens uw kabel in een andere poort en kijk eens of de snelheid terug is. Kan zijn dat de poort niet open staat tot de 200 mbps te halen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
DRT
Ervaren verkenner

Nee  kabel rechtreeks op de modem, getest met 2 laptops, 1 met Gibabit netwerkpoort in de laptop zelf en de andere met een USB 3.1 Gigabit netwerk adapter.

0 pluimen
clemens
Aspirant verkenner

Controleer zeker ook je Ethernet kabel die je gebruikt en vervang deze eventueel eens door een andere. Intern zijn er 8 draden in de kabel en als er bv. 1 niet meer goed is kan de kabel enkel nog 100 mbit/s ipv 1000 mbit/s (maar zal wel nog gewoon werken op 100mb/s)

0 pluimen
DRT
Ervaren verkenner

Ik kan over dezelfde kabels (Cat5e) een interne snelheids test doen met Iperf en dan haal ik ongeveer 960Mbit. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen