annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem als modem only instellen

Topic gestart op: 18-06-20 17h14

Antwoorden: 21 antwoorden

yvesl
Gewaardeerd verkenner

Modem als modem only instellen

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de modem van Orange in te stellen als "modem only"

Dus geen firewall, geen dhcp etc...

Alvast bedankt.

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
patrick2
Wijze
Wijze

@yvesl  er is sprake geweest dat het dit jaar uit zou komen dat Bridging of een Mac passtrough mogelijk zou worden gemaakt op de modems. Of dit ook al effectief het geval is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je kan altijd eens inloggen rechtstreeks op je modem en bekijken of je die functionaliteit hebt. Je dient dan wel rechtstreeks met een kabel aan de modem verbonden te zijn. 

@Totem  hoever staat het met deze aanpassing ? En is er al sprake van een modem only? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@patrick2  schreef:

@yvesl  er is sprake geweest dat het dit jaar uit zou komen dat Bridging of een Mac passtrough mogelijk zou worden gemaakt op de modems. Of dit ook al effectief het geval is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je kan altijd eens inloggen rechtstreeks op je modem en bekijken of je die functionaliteit hebt. Je dient dan wel rechtstreeks met een kabel aan de modem verbonden te zijn. 

@Totem  hoever staat het met deze aanpassing ? En is er al sprake van een modem only? 


Ugh @patrick2,

Met de crisis werden allerlei projecten uitgesteld. De bridge modus wordt voor einde van deze jaar gepland, als de volgende software release ok is.

Er is nog geen sprake van een modem only momenteel.

Totem's groetjes,

Totem

Cdt24801
Wijze
Wijze

@yvesl  en @patrick2 

Wat jullie daar schrijven over iedereen laten kiezen wat ze nodig hebben enzoverder, dat is allemaal mooi en wel, maar vergeet niet dat er slechts een klein percentage van de klanten de nodige kennis en vaardigheid hebben om dat met kennis van zaken te doen.

Vergeet niet dat als je de klant zomaar laat kiezen dat je dat naderhand ook allemaal moet ondersteunen .. Ik zou niet graag op die helpdesk werken hoor ...

Ik zie daar een oplossing door een beperkte reeks alternatieven te voorzien, enkel op specifieke aanvraag, en daarbij een clausule dat de klant afziet van ondersteuning van apparatuur afwijkend van de standaard. In zulk een situatie zullen enkel de mensen die weten waarmee ze bezig zijn en dat ook nodig hebben dat bestellen.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
yvesl
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801  Ik denk dat het over een groter percentage zal gaan dan u denkt.

En uiteraard zullen enkel de mensen die hier iets vanaf kennen deze optie nemen (u koopt ook geen auto als u niet kan rijden), ik heb enkel nog maar ondersteuning nodig gehad wanneer ik met een HGW werkt aangezien er enkel dan problemen voordoen waar je zelf "meestal" niets kan aan doen om dan een Klantendiest te bellen waar ze het in Keulen horen dondereren omdat ze de kennis niet hebben. Net wanneer ik al de hardware zelf heb gekocht en geïnstalleerd naar wens dat alles zonder problemen verloopt en de wifi kwaliteit er 10x op verbeterd is.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen