annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem als modem only instellen

Topic gestart op: 18-06-20 17h14

Antwoorden: 21 antwoorden

yvesl
Gewaardeerd verkenner

Modem als modem only instellen

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de modem van Orange in te stellen als "modem only"

Dus geen firewall, geen dhcp etc...

Alvast bedankt.

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
yvesl
Gewaardeerd verkenner

Klopt, en een beetje kennis van zaken is ook wel niets te veel gevraagd.

Ik heb momenteel geen HGW in bezit en gebruik de modem only.

Misschien is het ook wel tijd om de optie tot zelf je hardware te verkiezen voor wie het wil, als ik mij niet vergis is dit eigenlijk al op Europese wetgeving. Dit zou voor vele mensen DE oplossing zijn!

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Daar ben ik geheel voorstander van @yvesl . Iedereen doet uiteindelijk wat die wil met zijn internet en dus laat een klant vrij kiezen. Kom niet standaard een HGW installeren maar geef bij je bestelling ook een keuze welke modem je nodig hebt. Voor zelfstandige kan een modem only al ten goede komen maar een huisgezin kan het ook met een HGW af. Op die manier laat je de klant kiezen en maakt die geen keus is het standaard de HGW. 

Kennis van zaken op een klantendienst leer je ook. Het is niet simpel daar je werk te doen want er komt veel bij kijken. Maar je moet ook willen en ook willen leren , nieuwe dingen. Ik deed Business klanten bij Telenet , heb ook particuliere gedaan anders kom je niet op de Business dus kennis ja geen probleem. Maar ook trainingen doen en thuis eventueel dingen opzoeken of uitzoeken doet wonderen. Wij kregen trainingen niet over alles maar wel veel. Had ook de benodigde tools op de pc dus dat hielp ook al een eind op weg. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen