annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem als modem only instellen

Topic gestart op: 18-06-20 17h14

Antwoorden: 21 antwoorden

yvesl
Gewaardeerd verkenner

Modem als modem only instellen

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de modem van Orange in te stellen als "modem only"

Dus geen firewall, geen dhcp etc...

Alvast bedankt.

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Cdt24801
Wijze
Wijze

@yvesl 

Ik sta op de eerste rij om aan de echte kenners de hardware te geven die ze graag willen hebben. Maar geloof mij, dat percentage is echt niet zooo groot hoor. Je mag al een een grote hoop "would be" kenners er af trekken. Die vergelijking met de auto is eigenlijk wel goed: denk je echt dat zoiets niet gebeurt? Ik ben zeker van wel. gewoon om ermee te pronken.

En je hebt ook gelijk wat die helpdesk betreft: velen van hen zijn niet eens bekwaam om de nodige bijstand te verlenen over de standaard producten. Wat zou het dan niet worden als daar nog een deel geavanceerde specifieke toestellen bijkomen? In huis gehaald door mensen die denken dat ze er iets van kennen? En dat zijn misschien wel de ergste van allemaal: zij die er een beetje van kennen en dan denken dat ze alles aankunnen.

Maar goed, daar kunnen we blijven over discuteren. Daarom dat mijn voorstel is: laat, wie daarvoor zelf de verantwoordelijkheid op zich neemt, toe afwijkende, meer geavanceerde toestellen te gebruiken en voorzie daarvoor de mogelijkheden.

Dit staat op zich dan wel los van het feit dat de standaard apparatuur dan ook wel deftig moet werken , ook bij mensen die er niets van kennen. En dat de helpdesk beter moet geschoold zijn in het kader van die standaard apparatuur.

Zo denk ik er over. Uiteraard mag u met mij van mening verschillen.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


yvesl
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801Uiteraard en die mensen zijn er nu ook.. maar is het nie zo wanneer je de optie hebt tot je eigen hardware keuze de verantwoordelijkheid bij uzelf ligt en niet meer bij de operator? Dan zou het toch net gemakkelijker moeten worden voor hen, aangezien zij dan ook geen toegang meer hebben. Dan is er enkel nog een internet storing die aan het probleem kan liggen aangezien je zelf de volledige controle en overzicht hebt vanaf de modem.

En tuurlijk mag het zo blijven zoals het is voor wie het wil, maar ook zeker de keuze tot... hebben voor wie het graag anders heeft. Daar betalen we toch al genoeg voor.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@yvesl 

Als je mijn tekst goed leest zeggen we eigenlijk hetzelfde. Dus we zijn het met elkaar eens 😁

Geef aan de kenner, op eigen verantwoordelijkheid, de mogelijkheid om geavanceerde toestellen te gebruiken. En zorg dat de standaard apparatuur voor jan en Mie  Modaal deftig werkt. Ondersteund door een capabele en geschoolde helpdesk.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


yvesl
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801  Volledig met je eens 😉.

En wat de "echte kenners" betreft, ga ik ook niet toe behoren aangezien mijn opleiding niet tot IT behoord. Ver van zelfs.

Maar de interesse in netwerk etc is wel heel groot ^^.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@yvesl 

Je hoeft echt geen IT prof te zijn om "kenner" te zijn hoor. Gezond verstand en veel lezen kan voldoende zijn als de echte interesse er is. Of hier en daar eens een cursus volgen ..

IT is trouwens een heel breed domein. Ge zult mij nooit horen zeggen dat ik er alles van ken. Zo zullen er echt weinig exemplaren van rondlopen hoor ...

Wie zich wil toeleggen op "netwerken" bvb heeft al genoeg hooi op zijn vork maar het is niet ondoenbaar. Je hoeft geen Einstein te zijn. Wat wel belangrijk is; het moet u echt interesseren, anders geef je er snel de brui aan.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen