Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-07-18 15h45
Antwoorden: 13 antwoorden
Ik ben sinds kort overgeschakeld van Telenet naar Orange.
Wat ik merk is dat de modem na verloopt van tijd erg log wordt en een reset (power cycle) nodig heeft;
Enkele voorbeeldjes:
-Als de modem enkele dagen aanstaat en je doet een ping naar bv google 8.8.8.8 of cloudflare 1.1.1.1 dan verliest hij altijd het eerste pakket, na reset van de modem is dat terug in orde. (eenmaal de IP sessie established is de doorvoersnelheid wel OK, het gaat over de reactiesnelheid)
-Als je in de web interface van de modem zelf zit duurt het echt soms 3-6 seconden om naar een ander menu te gaan, na reset werkt dit terug vlot.
-DHCP server deelt niet altijd IP leases uit; als ik mijn smart TV aanzet krijgt hij van de modem's DHCP server geen IP adres, ik moet dan in de menu van mijn TV gaan, naar de netwerkinstellingen om vervolgens opnieuw connectie te maken. Als ik eerst de modem reset krijgt mijn TV wel direct een IP adres. (TV hangt met een netwerkkabel rechtreeks aan de modem)
Daarnaast wordt de modem heel erg warm vind ik, de WiFi is uitgeschakeld dus op zich is dit al één taak minder dat de modem moet doen.
Ik heb in de laatste 6 jaar mijn Telenet modem misschien 3 a 4 keer moeten herstarten. Ik zit met de Orange modem aan 1 a 2 keer per week!
Ik heb misschien een slechte modem en moet deze vervangen worden, maar als ik wat rondlees op dit forum ben ik lang niet de enige die continu zijn modem moet resetten om normale werking ervan te garanderen.
Is er hierover een officiëel statement van Orange i.v.m. deze problemen met de modems?
Ik heb echt exact hetzelfde probleem.
Na reset gaat alles goed en zeer snel ( te snel om aangenaam te zijn ) begint het verval opnieuw.
Op zich is de snelheid geen probleem, maar de initiele connecties zoals hierboven beschreven is.
Blij te lezen dat dit met een andere modem kan opgelost worden, ik zal best telefonisch contact opnemen zeker?
Ugh @woony, @zjang,
Heel jammer om te lezen dat jullie hinder ondervinden met jullie internet. 😕
Ik raad jullie ten sterkte aan om een rooksignaal te versturen naar de Orange-stamleden van de technische dienst. Je kan hen bereiken via het nummer 5000 (optie 4-3-2-1).
Liefde is wat echt telt
🏹 Totems Groet 🏹
Hier hetzelfde probleem. pagina's laden zeer traag . Kan zelfs geen speedtest doen.
moden bereiken via browser duurt een eeuwigheid. speedtest zie foto.
Ik ben sinds kort overgeschakeld van Telenet naar Orange.
Wat ik merk is dat de modem na verloopt van tijd erg log wordt en een reset (power cycle) nodig heeft;
Enkele voorbeeldjes:
-Als de modem enkele dagen aanstaat en je doet een ping naar bv google 8.8.8.8 of cloudflare 1.1.1.1 dan verliest hij altijd het eerste pakket, na reset van de modem is dat terug in orde. (eenmaal de IP sessie established is de doorvoersnelheid wel OK, het gaat over de reactiesnelheid)
-Als je in de web interface van de modem zelf zit duurt het echt soms 3-6 seconden om naar een ander menu te gaan, na reset werkt dit terug vlot.
-DHCP server deelt niet altijd IP leases uit; als ik mijn smart TV aanzet krijgt hij van de modem's DHCP server geen IP adres, ik moet dan in de menu van mijn TV gaan, naar de netwerkinstellingen om vervolgens opnieuw connectie te maken. Als ik eerst de modem reset krijgt mijn TV wel direct een IP adres. (TV hangt met een netwerkkabel rechtreeks aan de modem)
Daarnaast wordt de modem heel erg warm vind ik, de WiFi is uitgeschakeld dus op zich is dit al één taak minder dat de modem moet doen.
Ik heb in de laatste 6 jaar mijn Telenet modem misschien 3 a 4 keer moeten herstarten. Ik zit met de Orange modem aan 1 a 2 keer per week!
Ik heb misschien een slechte modem en moet deze vervangen worden, maar als ik wat rondlees op dit forum ben ik lang niet de enige die continu zijn modem moet resetten om normale werking ervan te garanderen.
Is er hierover een officiëel statement van Orange i.v.m. deze problemen met de modems?
Ugh @DRT,
Ik kan aannemen dat dit toch wat frustraties opwekt.
Ik kan je wel vertellen dat de periodieke restart van je modem geen algemeen probleem is. Gelukkig maar! 🙂
Aangezien elke situatie anders is, heb ik - Grote Wijze- je e-mailadres doorgegeven aan de Orange-stamleden van de technische dienst.
Zij zullen je dossier onder de loep nemen en op zoek gaan naar een oplossing. Waar rook is, is een vredespijp, geliefde Triber!
Wij zijn allemaal verbonden in een nooit eindigende cirkel.
🦅 Totems Groet 🦅
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |