Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-19 15h41
Antwoorden: 130 antwoorden
Hallo,
Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).
Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).
Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.
Alvast bedankt
Ugh @CornelisS,
Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Volgens mij wordt de uitrol van die update gedaan door de taskforce vaccinatie.
Ik heb recent de overstap gemaakt van Telenet naar Orange en ze hadden me beloofd dat Bridge-modus mogelijk ging zijn wanneer de installateur de modem had geïnstalleerd.
Echter bleek na de installatie dat ik niet de recentste versie van de firmware had draaien op mijn modem.
Dan heb ik vriendelijk contact opgenomen met de klantendienst en ik had contact met een zeer correct persoon. Ik legde de situatie uit en vroeg om de laatste firmware te pushen op mijn modem.
Enkele werkdagen later kreeg ik terugkoppeling dat het in orde zou moeten zijn en ik had inderdaad de nieuwste firmware gepushed gekregen naar mijn modem, ze hadden zelfs Bridge-modus al ingeschakeld van bij hun. (Zij kunnen het vanop afstand inschakelen, maar nadien kunnen ze van bij Orange jouw modem niet meer benaderen.)
Ik ben zeer tevreden tot op heden.
Misschien is het kwestie van een beetje geluk te hebben dat je een medewerker met kennis van zaken te pakken krijgt. 😉
Bericht van de helpdesk van Orange:
"Hallo Sven, De bridge modus is nog niet bij iedereen beschikbaar volgens de technische dienst. Wij kunnen je modem manueel niet updaten. De experts zijn hiervoor opzoek naar een oplossing. Dat kan nog een tijdje duren. Alvast bedankt voor je geduld. Groetjes,"
Ik heb contact genomen via Messenger en ik heb blijkbaar geluk gehad dan. 😮
Ik was wel een nieuwe klant. Ik had ook vermeld dat het beloofd was dat de functie er zou zijn op de modem bij de installatie. Daarnaast heb ik wel moeten vermelden dat ik onmiddellijk terug naar Telenet zou gaan indien het niet gepushed werd, daar ik de Bridge-modus echt nodig heb.