Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-19 15h41
Antwoorden: 130 antwoorden
Hallo,
Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).
Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).
Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.
Alvast bedankt
Ugh @CornelisS,
Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Bij mij is hij inmiddels binnengekomen op de modem. Ongeveer een dag na de reset.
From which area are you from?
Ondertussen zijn we 13 januari en nog steeds geen bridge modus voor veel klanten die erop zitten te wachten! Ik heb in december gebeld naar jullie om dit te regelen en toen is me verteld dat ze gingen terugbellen binnen de 8 werkdagen. Heb dan maar nog eens gebeld toen er ondertussen al wel zeker 10 dagen waren gepasseerd en toen zeiden ze zeker zouden terugbellen binenn de 24 uur. Weer 3 dagen later nog steeds niets gehoord. Plots herstart mijn modem en zie ik dat er bij restart cause 'firmware upgrade' staat maar zit nog steeds op versie .05. Helpdesk belt nog steeds niet terug anders zou ik hen dit kunnen zeggen dat het niet in orde is. Volgens mij is het gewoon beter om naar de concurrentie over te stappen. Je betaald wel minder bij orange maar ja wat heb je eraan als ze je toch niet kunnen helpen? Helpdesk weet nooit waar je over spreekt en beloftes nakomen is ook niet echt orange's beste vak.
Het staat je natuurlijk vrij om naar de concurrentie over te stappen. Maar bij mijn weten is er slechts 1 concurrentie die "beter" is/kan zijn: Telenet. Laat mij u even vertellen dat het zij zijn geweest die er voor hebben gezorgt dat je nu geen bridge modus hebt. Althans, dat is wat ik begrijp uit volgende zin van @Totem bij z'n aankondigingsbericht.
- Verschillende toestellen op de Telenet footprint beschikken nog niet over deze functionaliteit. Het zal in de komende maanden worden ingezet in de vorm van een software update.
Gedachte achteraf: misschien was die firmware update wel die omzetting, reboot lijkt mij noodzakelijk hiervoor 😉