annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem in Bridge modus

Topic gestart op: 04-12-19 15h41

Antwoorden: 130 antwoorden

CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Modem in Bridge modus

OPGELOST

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

130 ANTWOORDEN 130
Cdt24801
Wijze
Wijze


@jego  schreef:

Is er hier al meer info rond ondertussen?


Ik vrees van niet, anders had het hier al wel verkondigd geweest, wees daar maar zeker van ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze


@BrunoVL  schreef:

@Totem 

Ik zit er ook op te wachten. Liefst een Modem only (zoals je kunt bekomen bij Telenet), of de Bridge modus op de Orange modem/router.

Enig idee wanneer die beloofde optie er komt?

Alvast bedankt

BrunoVL

 
 

Misschien geen goed nieuws voor hier ook niet, maar bij Telenet is men van die modem-only aan het terugkomen. Wie hem heeft mag hem voorlopig houden, maar nieuwe worden niet meer verstrekt.

Ze hebben daar wel een type modem/router combo waarin een MAC passthrough kan geactiveerd . Dan heb je eigenlijk dezelfde mogelijkheden.

En zoals ik reeds eerder vermeldde, bepaalde types Orange modem/router combo's zouden een "bridge" mode aan boord hebben, wat ook dezelfde mogelijkheden biedt. Ik weet helaas niet welke types dat juist zijn.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
BrunoVL
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Bedankt voor je reactie.  Maar daar kom ik geen stap verder mee. Ik heb de Telenet modem-only nog in mijn bezit, maar uiteraard denk ik niet dat die gekoppeld kan worden.  Er is mij immers verteld dat Orange, enkel bepaalde door gehomologeerde modem/routers mag (kan) aanwenden.

Nu begrijp ik wel dat 95% van de gebruikers uiterst tevreden zijn met de modem/router die Orange aanbiedt, maar het geeft dus limitaties voor diegenen die een andere router willen gebruiken. Je krijgt dan NAS over NAS, en je router is dan moeilijk of niet bereikbaar vanuit het internet. Een Mac passthrough of een Bridge-mode lost dit probleem op, maar dat kan niet met de huidige Orange modem/router. En met een DMZ en vast IP-adres en aangepaste DNS, heb je nog steeds niet het extern toegewezen IP-adres.

Telenet is ook niet blij met de modem-only gebruikers. Dat kan ik begrijpen want met een modem-only, heb je het beheer van de klant-configuratie niet meer in de hand als leverancier. Tevens zijn er gebruikers die onvoldoende onderlegd zijn in de materie, en zodoende voor problemen zorgen.

Al bij al ben ikzelf een jaar geleden overgestapt naar Orange, met de belofte dat ik een modem-only (of soortgelijk) zou bekomen. Na een jaar dus nog geen succes. Mijn fantastische Fritz!box router staat nu al een jaar gewoon wat access-point te spelen.

Er is beloofd dat de Bridge-mode voor de Orange router binnenkort zou geïmplementeerd worden. Blijft binnenkort binnen een jaar nog binnenkort, of komt er daadwerkelijk een oplossing?

Alvast bedankt

BrunoVL

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cdt24801
Wijze
Wijze

@BrunoVL 

Zoals je in de vorige replies kan lezen zijn er dus inderdaad reeds Orange combo's in omloop die de MAC passthrough  of Bridge mode reeds in de firmware hebben en kunnen gebruiken.

@Chiquita heeft een Compal die het aankan en het ook gebruikt.

@Jerre heeft eveneens een Orange combo waar het mee werkt.

Als we nu eens wisten van deze beide Tribers welk model zij exact hebben kan je met die wetenschap eens bij Orange gaan aankloppen.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@BrunoVL 

Hier een paar screenshots van de oude conversatie met @Jerre 

Screenshot_2020-06-08 Re Waarom zou volgens u Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoere.png

Screenshot_2020-06-08 Re Waarom zou volgens u Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoere(1).png

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen