Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-19 15h41
Antwoorden: 130 antwoorden
Hallo,
Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).
Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).
Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.
Alvast bedankt
Ugh @CornelisS,
Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Als ik uw afbeeldingen goed begrijp heb je in uw eigen router gerefereerd naar de Orange interne poort (gateway en DNS) met 192.168.0.1 maar in de settings van de Orange staat 192.168.0.203 als intern adres.
Als ik inderdaad goed interpreteer dan gaat dat dus effectief niet werken hé. Bij gateway en DNS server van uw eigen router moet ge het LAN adres van uw Orange router invullen.
Doe eens op uw PC een ipconfig in een command prompt. Wat geeft dat?
@Cdt24801 schreef:maar in de settings van de Orange staat 192.168.0.203 als intern adres.
nee, volgens mij niet, die afbeelding linksonder gaat over de dmz instellingen van de orange modem
hieronder de ipconfig /all geconnecteerd met mijn pc op de lan van de router, ik krijg dus een ip adres van de router, wat goed is.
hieronder ook nog de instellingen van mijn orange modem
Mijn instellingen (Asus router achter Orange modem)
Vast IP-adres:
DMZ:
Advanced:
Asus router WAN instellingen:
Asus LAN instellingen:
@kristof3 Je zit met hetzelfde subnet op je modem als op je router. Dat mag en kan NIET! Behalve als je met kleinere subnetmasks begint te werken.
Ik heb gekozen voor 192.168.2.x voor mijn Asus router en 192.168.0.x voor mijn Orange modem. Mask 255.255.255.0.
Je zal ergens je subnet van je router moeten instellen zoals mijn laatste screenshot.
Stel je eth1 DHCP eens in als 192.168.2.1 met subnetmask 255.255.255.0.
Wat ook kan, is dat je ubiquiti router de poort eth1 voorbehoudt voor het aansluiten aan een andere switch. Probeer eens je eth2/3/4 poort aan te sluiten op je pc?
Je DNS1 server staat ook verkeerd hé. Die staat op 192.168.0.204, wat dus je ubiquiti router is. Maar die heeft helemaal geen DNS server ingesteld... Je laat die dus best leeg, ofwel kies je een eigen DNS server zoals die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of Cloudflare (1.1.1.1 en 1.0.0.1).
Klopt ik heb het in een zin geschreven maar zo was het niet bedoeld.
Bij de rode pijlen de interne LAN gegevens van de Orange modem.
En de switch achter de eigen router in een LAN poort.
In de door U van mij geciteerde tekst staat wel een klein foutje (zelf aangevuld?) In de Orange modem staat DHCP gewoon AAN wel gelimiteerd op een paar adressen, 3 lan poorten in gebruik 1 Asus router met vast IP adres, 2 vaste telefoon kastje (kan ff niet op benaming komen) en 3 losse kabel voor laptop als ik in de modem instellingen wil.