annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem in Bridge modus

Topic gestart op: 04-12-19 15h41

Antwoorden: 130 antwoorden

CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Modem in Bridge modus

OPGELOST

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

130 ANTWOORDEN 130
SeppeC
Aspirant verkenner

Het gaat me niet zozeer over het feit dat ze geen bridge modus hebben. Ik heb het gewoon gehad met de helpdesk van orange. Ik heb enkel internet van orange dus kan ik niet naar het nummer 5000 bellen waardoor ik naar een 02 nummer moet bellen in Brussel. Dan kom ik niet in het keuzemenu en moet ik telkens vragen aan de telefoon aan de persoon die opneemt op mij door te verbinden. Het is als klant gewoon frustrerend om te wachten op iets die er gewoon niet komt. Ik werk zelf op een helpdesk en ik kan het me gewoon niet voorstellen dat we de klant niets meer laten weten. Bij ons is dat echt not-done. Misschien daardoor mijn frustratie. 

 

Ik heb de modem idd herstart na dat hij de update kreeg maar nog steeds geen nieuwe versie.

0 pluimen
JeroenED
Ervaren verkenner


@SeppeC  schreef:

Ik heb de modem idd herstart na dat hij de update kreeg maar nog steeds geen nieuwe versie.


Met de gedachte achteraf doelde ik eigenlijk op de reboot die orange zelf al had uitgevoerd na hun aanpassing. Bij de omzetting zullen er wss (oude) telenet settings moeten worden omgezet naar orange settings. Hangt uiteraard altijd af van de soort settings, maar mijn inziens zal je in het modem gedeelte altijd moeten rebooten om uw connecties op basis van de oude settings helemaal te af te sluiten en terug op te starten obv de nieuwe. En alleen al om andere problemen te voorkomen doe je dat sowieso bij updates.

0 pluimen
dvd741
Aspirant verkenner

Nog steeds geen update...

0 pluimen
dvd741
Aspirant verkenner

Februari. Nog steeds geen update.

Zijn er nog mensen waar de update niet aankomt?

0 pluimen
speedfreak_be
Aspirant verkenner

Hier ook nog steeds niets. Zit er al van in begin op te wachten maar blijkbaar zijn ze eerst ergens anders begonnen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen