annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem in Bridge modus

Topic gestart op: 04-12-19 15h41

Antwoorden: 130 antwoorden

CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Modem in Bridge modus

OPGELOST

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

130 ANTWOORDEN 130
kimbo
Ervaren verkenner

Daarnet wou ik bellen met de vaste telefoon en helaas... doodse stilte en terwijl alles goed verbonden is en de seconden tellen.

Het is een Cisco SPA112 phone adapter en deze hangt nu op mijn eigen router.
Ik veronderstel dat ik bepaalde poorten moet openzetten, alleen geen idee de welke Orange gebruikt. De helpdesk kan natuurlijk iet helpen... zoals gewoonlijk 🙂

0 pluimen
SeppeC
Aspirant verkenner

Dag @kimbo ,

Heb je al eens geprobeerd met de poorten open te zetten?
Ik heb hier een handleiding over gevonden online.
https://www.cisco.com/c/en/us/support/docs/smb/unified-communications/cisco-small-business-voice-gat...

 

Je kan ook eens proberen om de DMZ functie aan te zetten zodat alle poorten open staan voor 1 toestel.
Het ip adres van je telefoonadapter op statisch zetten en dan in DMZ functie dat IP adres ingeven.

Dit natuurlijk gewoon om te testen of het werkt want daarna moet je DMZ terug uitschakelen maar dan weet je tenminste of het daarmee werkt of niet.

 

Succes! 

0 pluimen
kimbo
Ervaren verkenner

Hey @SeppeC 

Heb geen toegang tot die spa112 .. manager door Orange dus kan niet zien hoe het is ingesteld.

Orange moet dit wel ondersteunen, als ze bridge toelaten dan moeten we weten welke config er nodig is op onze eigen router.

Ik zal eens een MAC address clone doen.

0 pluimen
SeppeC
Aspirant verkenner

@kimbo De port forwarding moet je op de router doen naar de spa112 dus eigenlijk heb je de configuratie pagina niet nodig maar als @Johnny75 zegt dat het lukt zou het eigenlijk niet nodig zijn.

 

Ik vind het ook triest hoe weinig de heldesk van orange weet over hun eigen producten. De website van orange is al aangepast en er is een nieuwe handleiding bijgekomen voor de bridge modus maar als ik hiernaar vraag bij 2 verschillende personen krijg ik te horen “de wat modus??” 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kimbo 

Ik vrees dat het probleem is dat je hem op uw eigen router hebt gehangen.

Vergeet niet dat het toestel van Orange een combo toestel is, dus daar zit zowel een modem als een router in. Ik ben niet 100% zeker, maar ik vermoed dat uw telefonie enkel gaat werken als die ook effectief op de Orange router aangesloten is; die UTP poorten zijn meer dan waarschijnlijk rechtstreeks naar de modem gelinkt en bypassen de router wanneer ze een een telefoon waarnemen.

Je kan dat enkel zeker weten door uw telefoon opnieuw aan de Orange router te hangen.

Veel succes.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen