annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem log betekenis

Topic gestart op: 24-06-20 22h50

Antwoorden: 5 antwoorden

Brobken
Aspirant verkenner

Modem log betekenis

OPGELOST

Hoi, 

Eerste post hier meteen met een vraag, sorry daarvoor. Na de storingen van deze avond, toch maar eens gaan kijken wat het logboek zei NA herstart en werkende verbinding. 

Ik ben dus op zoek naar een uitleg over onderstaande, wat mij nog steeds niet vlekkeloos lijkt:

Wed Jun 24 2020 22:32:37
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 30500000
Wed Jun 24 2020 22:32:37
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 30500000
 
Deze status situeert zich over verschillende ID's en freqs.
 
Benieuwd of er slimme koppen zijn die willen / kunnen helpen of antwoorden... 
 
Fijne avond. 
 
Grtzz
Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Brobken  je eerste vraag zal dan ook beantwoord zodat je een idee hebt. Hier heb je een link met de informatie die daar over gaat. 

https://volpefirm.com/docsis-3-0-partial-service/

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@Brobken  je eerste vraag zal dan ook beantwoord zodat je een idee hebt. Hier heb je een link met de informatie die daar over gaat. 

https://volpefirm.com/docsis-3-0-partial-service/

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Brobken
Aspirant verkenner

@patrick2

Bedankt voor de link met duidelijke uitleg! 

Nu is enkel de vraag of dit 'probleem' zich reeds voordeed voor de storing van deze avond of erna?

Grtz

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Brobken  dat ga je zelf een beetje kunnen bekijken omdat je inzicht hebt in die logs. Maar in dit geval zal het van nu resulteren door deze storing. Moest je het nu frequenter gaan merken dan wordt het al een ander verhaal. Dan is het beste dat je alles nakijkt of je kabels en dergelijke in orde zijn. Die logs zijn niet enkel van het netwerk van buiten naar binnen maar ook als je defecte kabels hebt of een kapotte connector. Maar je zal dat wel gaan merken de komende tijd. Hou dat een beetje in het oog , natuurlijk niet elke dag want je gaat zien dat er meerdere logs bijkomen. Ook als Orange of jij zelf een herstart doet op die modem dan heb je ook die logs ja dan kunnen we elke dag gaan zien en das niet de bedoeling. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Brobken
Aspirant verkenner

Heb voor de uitval log gecleared teneinde een beter zicht te hebben...

Voorlopig is het zeer frequent steeds dezelfde melding. Maar dit zou er binnenkort uit moeten gaan dus. 

In het slechtste geval kijk ik onze installatie na maar vrees niet dat het daar zal aan liggen, is  recent vernieuwd.

Toch wel te weten gekomen dat er dus in die logs ook meldingen komen van buitenaf, dacht dat dit enkel maar over modem zelf ging en de bijhorende functies. Goed om weten dat er dus ook meldingen zijn van het signaal zelf...

Ik hou dit in het oog, nogmaals bedankt @patrick2!

Leden met de meeste pluimen