Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
xNTx
Aspirant verkenner

Re: NAT type veranderen

Is het nu mogelijk om een Publiek Ip op de flybox te krijgen , of niet?

Ik had namelijk graag de port-forwarding (virtual-server) opties in de modem gebruikt.

Ik heb al enkele keren gebeld met de helpdesk en krijg daar verschillende antwoorden:

- ja meneer, we hebben iets aangepast, herstart binnen een uur en dan is het in orde

- euh meneer, waar heb je het over? 

- meneer, dat gaat niet.

Maar voorlopig krijg ik nog steeds een (CGNAT) private ip op de flybox.

Alvast bedankt!

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@xNTx

Ik vrees ervoor dat dit op korte termijn  gaat veranderen, maar stel uw vraag eens via de sociale kanalen twitter of facebook, daar krijg je wellicht een vlotter en correcter antwoord dan aan de telefoon.

0 pluimen
xNTx
Aspirant verkenner

Hi, 

Het probleem is dat dit niet vermeld wordt bij het flybox product.

"Het installeren is zo makkelijk dat zelfs een geit het kan. "

"Dankzij dit aanbod geniet je van een internetsnelheid tot 225 Mbps voor een optimale surfervaring."

Ik denk dat ik al meermaals met die geit gesproken heb op de orange helpdesk.

Alsook het is dus geen internet, maar uitgaand internet en niet inkomend. Een soort van half internet dus.

Ik zal het wel anders oplossen.

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@xNTx

Het klopt dat je met een FlyBox niet dezelfde mogelijkheden hebt als met een klassieke modem/router. En dat dit in de meeste gevallen geen probleem is, maar voor sommige specifieke doeleinden inderdaad een (onoverkomelijke) hindernis is.

De situatie is eigenlijk een beetje te vergelijken als zou je surfen via tethering, waar je dus via WiFi gebruik maakt van de 4G van een ander toestel. Daar zul je op dezelfde problemen stoten, je krijgt geen echt publiek IP adres.

0 pluimen
xNTx
Aspirant verkenner

De mogelijkheden zijn er wel maar je kan ze niet gebruiken omdat je een private ip toegewezen krijgt.

Verder is het niet onoverkomelijk. Maar gewoon een hoop tijdverlies om het van binnen uit op te lossen.

Misschien is het een idee om alle opties waar je geen gebruik van kan maken uit te schakelen in de flybox.

Of een melding over een geit ofzo daar te plaatsen.

(Port forwarding via tethering lijkt me ook wel te moeten lukken. Als uw Wan ip public is welteverstaan.)

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@xNTx  schreef:

... knip ...

(Port forwarding via tethering lijkt me ook wel te moeten lukken. Als uw Wan ip public is welteverstaan.)

Dat is het juist. Bij tethering krijg je geen echt publiek IP. Het brontoestel fungeert een beetje als router en deelt een intern IP adres uit. Ik heb het getest met een laptop aan te sluiten op mijn smartfoon op een locatie waar er geen WiFi netwerk is.

0 pluimen
xNTx
Aspirant verkenner

adb forward adb reverse
0 pluimen
Dikkind
Aspirant verkenner

Is het iemand al gelukt een publiek ip adres te verkrijgen via 4g tethering? Ik probeer via een mobiele hotspot met mijn ps4 te verbinden maar dit lukt via orange niet. Intern ip lijkt mij inderdaad het probleem. Ik gebruik een huawei E5885 als mobiele router.  

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @Dikkind 

Totem was aan het rondwandelen in het Tribedorp en zag dat jouw rooksignaal onbeantwoord bleef.

Je mag hiervoor contact opnemen met onze stamleden van Facebook of Twitter.
Zij moeten een instelling aanpassen in een programma.

Vier het leven, pluk de dag, geniet, zolang je leven mag.

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen