annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe aansluiting

Topic gestart op: 15-10-19 12h55

Antwoorden: 12 antwoorden

PeterD1
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe aansluiting

Hallo iedereen!

Mijn vriendin en ik zijn volop bezig met onze nieuwbouwwoning en denken eraan om Orange te nemen voor ons internet en tv. Nu heb ik al verschillende keren gelezen dat het niet mogelijk is om Orange te nemen als eerste providere en eerst via Telenet moet gaan om de kabel te laten aansluiten aan de straatkant. Klopt dit? Ik begrijp dit zelf niet goed aangezien je bv bij Proximus perfect je kunt laten aansluiten door hen zonder de verplichting om bij hen een abo te nemen.

 

Daarnaast had ik ook nog een andere vraag : Als ik op de Orange fb kijk krijg ik een heel ander scherm wanneer ik ingelogd ben dan wanneer ik niet ingelogd ben en dus op die manier met hen geen contact kan opnemen.

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
patrick2
Wijze
Wijze

@PeterD1  hierbij eerst de link naar FB pagina : https://www.facebook.com/OrangeBelgium/

Dan , als u Orange klant wil worden dient u een aanvraag te doen van uw producten bij Orange. Moest er geen kabel aangesloten zijn zullen zij door middel van een dossier dit aangeven bij Telenet. Telenet is dan diegene die een afspraak in plannen en bij u de kabel komen aansluiten en er een signaal opzetten. U bent niet verplicht eerst Telenet klant hiervoor te worden dat wordt een beetje verkeerd gelezen. Veel denken dat als men eerst Telenet klant wordt de aansluiting sneller gaat maar in de praktijk is dit niet zo. Op dit moment is het gewoon druk met aansluitingen waardoor een klant langer moet wachten. 

Nu is het wel zo dat de kabel al van binnen naar buiten ligt 60 cm onder de grond in een wachtbuis tot aan uw schijdingslijn en dan zal Telenet de rest doen voor u. Meet wel op de voorhand , in rechte stukken , de afstand van binnen tot aan de eerste aansluiting van Telenet , paddestoel , en tel daar twee meter bij. Dus als de totale afstand 25 meter is dan legt u een kabel van 27 meter zodat Telenet voldoende heeft om de kabel in te korten. De kabel legt u in uw tuin of oprit aan uw kant van de erf lijn , Telenet doet de rest. 

Verwacht niet dat Telenet binnen de twee weken aan de deur staat om dit te doen want zoals ik al eerder zei is het vrij druk met de aanvragen. 

U kan ook van iedere provider perfect de kabel laten neerleggen zonder ook echt klant te moeten worden. Het is tenslot in hun voordeel moest u ooit eens verhuizen zodat elke koper elke willkeurige provider kan aansluiten. Dus om persee Telenet klant eerst te worden is niet waar. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
PeterD1
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Helaas werkt de fb pagina nog steeds niet. Ik zie alle vlaamse posts als ik op fb uitgelogd ben en van zodra ik inlog krijg ik weer de andere fb pagina te zien.

De coax kabel hangt al klaar in de paal (deze is meegenomen door Fluvius bij het aansluiten va de elektriciteitskabel). We zouden tegen 1 April volgend jaar verhuizen. Hoeveel maand op voorhand kan ik dan het beste de producten aanvragen om zeker tegen dan aangesloten te zijn door Telenet en gebruik te kunnen maken van de diensten van Orange?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@PeterD1  dan zou ik voor zeker te zijn die verhuis nu al aanvragen. Ik tel , en in het verleden is dat nog al gebleken , 4 maand op voor hand. Maar zou nu de aanvraag al doen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze


@patrick2  schreef:

@PeterD1  dan zou ik voor zeker te zijn die verhuis nu al aanvragen. Ik tel , en in het verleden is dat nog al gebleken , 4 maand op voor hand. Maar zou nu de aanvraag al doen.


@PeterD1 

Dit is een goed advies, ik zou het opvolgen als ik u was ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen