Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
patrick2
Leidende sjamaan

Onbeperkt internet

Middels deze post wil ik de definitie van onbeperkt internet toch even naar voren halen. Dit omdat er toch een beetje misnoegd gereageerd wordt op het onbeperkte en niet zien als onbeperkt. 

Het internet is vandaag de dag zeker onbeperkt te gebruiken bij de providers. Om een beetje terug in de tijd te gaan was er vroeger geen onbeperkt gebruik. Je kreeg een bepaald surf volume en als dat op was was het ook echt op. Je kon eventueel blokjes kopen om tegen verlaagde snelheid te surfen maar als dat blokje op was had je ook geen surf volume meer. Maar vandaag de dag kan je geen blokjes meer kopen en is het gewoon onbeperkt verbruik. 

Het enige waar de verwarring hem een beetje zit is dat de provider een surf limiet in stelt ( 750 GB per maand in piek verbruik ) is om iedereen op het internet in die periode te kunnen laten surfen. Proximus is daar een uitzondering op 3 TB per maand. De reden dat het op 750 GB ligt is omdat Telenet deze regel heeft ingevoerd en aangezien Orange de kabel huurt zullen ze akkoord moeten gaan met deze regel. Omdat er nog altijd analoog signaal is van tv en radio zal er geen ruimte zijn om deze volume op te trekken. Daarom is Telenet ook op dit moment bezig om het analoog signaal te stoppen om deze weg breder te maken zodat we in de toekomst meer verbruik kunnen hebben en mogen hebben , dus bedoel dan meer de piek uren. Misschien dat er dan wel in zijn geheel geen FUP ( Fair Use Policy ) aanzit. 

De FUP regel staat ook altijd duidelijk vermeld bij iedere provider netjes in de voorwaarden anders mogen ze het niet zomaar toepassen. 

Bij Orange :

Onbeperkt internet: De internetdiensten zijn uitsluitend bedoeld voor een rechtmatig privégebruik in familiekring. Bij intensief gebruik tijdens de piekuren behoudt Orange zich het recht om de gebruikte volumes op elk moment te controleren en alle nodige maatregelen te treffen om de integriteit en prestaties van het netwerk te waarborgen, met name door de geleverde diensten op te schorten of tijdelijk te beperken. Bovendien kunnen dezelfde regels voor het gebruik en beheer van de internetdiensten zoals bepaald door de netwerkoperatoren van toepassing zijn. Lees die regels hier door voor meer informatie.

Om al onze klanten te kunnen laten profiteren van ultrasnel internet, kunnen dezelfde gebruiksvoorwaarden en het beheer van de internetdienst van toepassing zijn die bepaald worden door de kabeldistributeurs. De maximale snelheid van P2P-verkeer kan beperkt worden tijdens de piekuren. Het dataverkeer peer-to-peer (P2P) is het delen van bestanden tussen internetgebruikers. Het zijn applicaties zoals bv BitTorrent, Vuze, eMule, Gnutela,… Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn.

Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.

Bij Telenet :

Om al onze klanten snel te laten surfen, heeft onbeperkt surfen één gebruiksregel tijdens piekuren:

Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker zodra je meer dan 750 GB verbruikt tijdens piekuren.

Dus je kan internet verbruiken zoveel je wil maar als je zware bestanden wil downloaden kan je dat het beste in de nacht doen. Dan zijn het dal uren en kan je zoveel verbruiken als je wil en daar staat geen FUP op van 750 GB. 

Hopelijk is het voor iedereen nu een beetje duidelijk over het hoe en waarom die FUP erin zit. 
   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Labels (3)
3 ANTWOORDEN 3
davyvdp
Ervaren verkenner

Een FUP van 750GB is toch niet meer van deze tijd. 

Ik heb even uitgerekend hoeveel ik maandelijks ongeveer aan data verbruik alleen met de streaming services (AppleTV+, Netflix, Amazon Prime). Een 4K HDR stream verbruikt met gemiddeld 2.5 uur/dag kijken maar liefst 675 GB per maand. En dan heb ik hier nog een 'gamende' tiener in huis dus veel marge is er hier niet.

Wanneer ik op 10mbit/s gezet wordt kan ik geen gebruik meer maken van deze services waarvoor ik wel betaald heb.Verhoog die 'straf'snelheid dan tenminste toch tot 25 mb/s of haal het dataverbruik van deze streamingdiensten uit het maandelijks verbruik.

Berekening: 20mb/s (Gemiddelde datasnelheid bij een 4k stream. Bij Apple zelfs 25mb/s)

20*3600= 72000 mbit = 8790MB =  +- 9GB per uur.

Chiquita
Aspirant genezer

Alle geluk dat er nog niet veel 4K content is en dus regelmatig op lagere kwaliteit streamt 🙂

Cdt24801
Leidende sjamaan

Inderdaad, steeds het hele contract lezen, ook de kleine lettertjes en goed de asterixjes in het oog houden ...

Leuze van de dag | Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Leden met de meeste pluimen