annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onstabiele vaste lijn na 22 uur

Topic gestart op: 30-06-23 20h46

Antwoorden: 4 antwoorden

Kitten666
Aspirant verkenner

Onstabiele vaste lijn na 22 uur

Ik werk als telefonisch consulente en doe de late shift vanaf 22 uur.

Helaas is dat de laatste tijd niet meer mogelijk, gezien mijn vaste lijn onstabiel is.

Ik mis hierdoor heel veel oproepen. Vroeger werken is voor mij heel moeilijk, omwille van andere verplichtingen.

Het is ook altijd als er niemand aanwezig is bij Orange dat de problemen beginnen.

Wordt het netwerk soms op een lager pitje gezet?

Mijn overste heeft met al haar Orange consulenten zoveel problemen dat ik me afvraag of de kwaliteit van het netwerk in orde is.

Ik blijf resetten en het probleem raakt niet verholpen. De vaste lijn is zo vaak een probleem dat ik stilaan uitkijk naar een andere provider, die misschien iets duurder is, maar zich voor mij dubbel en dik terug zal winnen.

Ik raad Orange dus al zeker niet aan voor een vaste lijn.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Kitten666 

Het is niet dat als Orange 'stopt' op den bureau met werken dat de lijn lager gezet wordt dat is niet zo maar denk ook dat je dat zelf wel weet. 

Maar je zegt de vaste lijn gebruiken is dit met zo een kastje die je erbij hebt gekregen dus ook echt de vaste lijn of bel je via internet ? laat ik zeggen Skype of zo ? 

Want heb je ook overdag deze problemen ? Heb je dit al eens getest en bekeken ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Kitten666
Aspirant verkenner

Ik bel niet via Skype, louter met de vaste lijn en die geeft na 22 uur zowat continu connection errors.

Overdag heb ik minder problemen.

De situatie is zo slecht dat mijn werkgever me al voor een ultimatum heeft gesteld om van provider te veranderen.

Het is een typisch probleem met consulenten die bij Orange zijn.

Voor mij is het echt wel stressvol werken op die manier. Het is een loterij of de gesprekken erdoor komen en indien wel, of ze niet halverwege afgebroken worden.

Enfin, Orange belooft het op te lossen. Ik wacht af, maar ik hoop op een stabiel netwerk. Destijds met Telenet was het even erg, maar betaalde ik er bijna het dubbele voor.

Blijkbaar zitten Orange en Telenet op hetzelfde netwerk dat in mijn buurt al jaren te wensen overlaat.

Ik wilde in oorsprong naar Proximus gaan, maar die konden bij mij niet geïnstalleerd worden, omdat mijn buren tegen het openbreken van een gemeenschappelijke gang waren.

Dan maar bij Telenet, die hier nog op de verouderde Integan installatie draaien en waar ik lang aan vasthing.

Volgens Proximus moeten ze voor hun fiber mijn gang niet meer openbreken, dus fingers crossed. Zowat al mijn familie en vrienden zijn bij Proximus en hebben mijn problemen niet.

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Kitten666 ,

Als het is zoals je zelf aangeeft, dat het bij Telenet hetzelfde probleem gaf, dan zal er een structureel probleem zijn aan de coax kabel waardoor je met onstabiele connectie zit. De oorzaak hiervan kan aan je eigen coax kabel liggen van de straat naar jouw woning of dit kan ook aan de coax in de straat zelf zijn. Om dit probleem op te lossen moeten er eigenlijk al meerdere klachten zijn van meerdere gebruikers in dezelfde straat, dan gaat Telenet als kabelbeheerder op onderzoek. Hoe je deze procedure start, geen idee, maar soms doen ze het wel.
Hoe ik dit weet? Ik heb zo ooit iemand geweten die een slechte kabel connectie had en daardoor storing veroorzaakte bij de rest van de straat. Ze hebben die persoon afgekoppeld en die moest de nodige aanpassingen laten uitvoeren voor hij terug kon aangesloten worden zonder storing te geven aan de rest.

Nu, dit is eerder een oplossing op lange termijn. Misschien kun je opteren om te gaan bellen met een GSM-nummer? Als je voor het gebruiksgemak wil bellen met een vaste toestel, dan bestaan er "vaste lijn toestellen met simkaart". Zie bvb deze link https://www.google.be/search?q=vaste+telefoon+met+simkaart


0 pluimen
Kitten666
Aspirant verkenner

Beste, met gsm bellen kan niet. Het probleem is dat ik de enige in de steeg met een vaste lijn ben, die ik enkel voor mijn werk gebruik.

Buren langs de andere kant hebben Proximus, dus daar kan ik het niet aan vragen.

Het is inderdaad een probleem met de bekabeling naar mijn woning, maar omdat ik de enige ben die er last van heeft, geraakt het niet opgelost.

Ze komen dan wel dat bakje voor de vaste lijn aan mijn modem vervangen, maar dat is altijd een tijdelijke oplossing. Het grote probleem zit elders, dat weet ik al langer.

Bij Telenet werd ik destijds uitgeschoven door de klantendienst. Mijn diensten hebben nooit naar behoren gewerkt, nooit compensatie gekregen.

Bij Orange zijn ze wel vriendelijk en krijg ik wel compensatie als mijn diensten niet naar behoren werken, maar het lost niet op dat ik hierdoor op het punt sta mijn bijbaan te verliezen.

Ik vrees dat overstappen op Proximus, nu ze met hun fiber niet meer moeten kappen, mijn enige alternatief is, als het probleem zich blijft herhalen.

Ik weet dat ik met slechte kabels naar mijn woning zit, maar het internet werkt en mijn buren hebben dus geen vaste lijn. Daarom sta ik redelijk alleen. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen