Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-02-20 21h29
Antwoorden: 24 antwoorden
Wat is de oplossnelheid van orange in het weekend? Zit nml al de hele dag op smallband met de snelheid toegevoegd in de bijlage. Ik heb hiervoor gebeld maar kreeg niet veel reactie.
Ik ben net een maand abonnee van Orange en heb nu dus al spijt.
Dat klop allemaal wel, maar de marketing mag dan wel eerlijker gebeuren in mijn ogen.
Voor mij komt dit binnen als een all you can eat restaurant, waarbij men niet zegt dat het na twee borden gedaan is, omdat de andere klanten anders niks meer overhouden.
Ik snap best dat er technische beperkingen zijn, maar dat moet men dit ook duidelijk communiceren.
Als een autofabrikant zou aangeven dat een auto onbeperkt kan rijden op een tank benzine, dan zou niemand er genoegen mee nemen mocht die na 750km stilvallen.
@tim2 alles zal ook altijd netjes worden vermeld. Dit is ook overal vermeld in alle voorwaarden anders mogen ze het niet verkopen als onbeperkt. Dus bij aanvang van contract staat dit er ook in . Probleem is enkel dat vele de kleine lettertjes niet lezen.
Voorwaarden : Telenet
Om al onze klanten snel te laten surfen, heeft onbeperkt surfen één gebruiksregel tijdens piekuren:
Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker zodra je meer dan 750 GB verbruikt tijdens piekuren.
Voorwaarden Orange :
Onbeperkt internet: De internetdiensten zijn uitsluitend bedoeld voor een rechtmatig privégebruik in familiekring. Bij intensief gebruik tijdens de piekuren behoudt Orange zich het recht om de gebruikte volumes op elk moment te controleren en alle nodige maatregelen te treffen om de integriteit en prestaties van het netwerk te waarborgen, met name door de geleverde diensten op te schorten of tijdelijk te beperken. Bovendien kunnen dezelfde regels voor het gebruik en beheer van de internetdiensten zoals bepaald door de netwerkoperatoren van toepassing zijn. Lees die regels hier door voor meer informatie.
Om al onze klanten te kunnen laten profiteren van ultrasnel internet, kunnen dezelfde gebruiksvoorwaarden en het beheer van de internetdienst van toepassing zijn die bepaald worden door de kabeldistributeurs. De maximale snelheid van P2P-verkeer kan beperkt worden tijdens de piekuren. Het dataverkeer peer-to-peer (P2P) is het delen van bestanden tussen internetgebruikers. Het zijn applicaties zoals bv BitTorrent, Vuze, eMule, Gnutela,… Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn.
Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.
En zo staan er ook die voorwaarden bij Proximus maar dan voor 3TB te gebruiken.
En zo is het met veel dingen. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het meestal ook niet waar.
De kleine lettertjes, dat zouden ze moeten verbieden ...
@deheugden oei dat is niet best natuurlijk. Heeft de klantendienst je niet gezegd of je je gehele 750 GB in de piek uren al hebt verbruikt?
Het is namelijk wel zo dat je in de piek uren niet meer dan 750 GB op een hele maand kan en mag gebruiken dan ga je op smalband enkel de dal uren sta je weer op volledige snelheid. Zou dat toch eens navragen.
Iedereen spreekt hier van piekuren, maar ik vind nergens gedefineerd wat de piekuren zijn bij Orange. Iemand die er een exact antwoord op heeft?