annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange open en gesloten poorten

Topic gestart op: 20-04-21 20h12

Antwoorden: 2 antwoorden

AndrewVH
Aspirant verkenner

Orange open en gesloten poorten

Beste allemaal

 

Sinds enkele maanden zijn wij overgestapt van Telenet naar Orange.
Niet onmiddellijk de makkelijkste stap, veel zaken werkte niet naar behoren maar ondertussen is dit gedeeltelijk opgelost.

Nu blijven we met een zeer irritant probleem vinden dat ik niet onmiddellijk opgelost krijg (mits mijn toch uitgebreide netwerk kennis). Het lijkt erop dat de modem van Orange bepaalde poorten blokkeert die ik nodig heb voor mijn dagelijkse (thuis) werk activiteiten. 

Zo is bv. poort 5060 geblokkeerd welke ik nodig heb voor telefonieregistraties uit te voeren. 

Mijn werk heeft me ook een Fortigate 40F geleverd die ik thuis graag wil installeren en waar ik dus zelf mijn open en gesloten poorten op wil kiezen. Eigenlijk wil ik graag dat de Orange modem enkel nog fungeert om mijn Fortigate (en digibox) van netwerk te voorzien en vanaf dan wil ik het zelf controleren.

Heeft iemand een idee waar ik de setting kan vinden om bepaalde poortblokkeringen op te heffen?

 

Thanks in advance.

Groeten

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
morreke
Ervaren verkenner

Heb het even getest en kan gewoon een service laten draaien op poort 5060.

Je moet natuurlijk de CGNAT, port forwarding, firewalls, publiek en lokaal ip en zo allemaal correct instellen.

 

Voor je aparte firewall kan je best de bridge-modus aanzetten. Zodat al het verkeer door de Fortigate gaat. Als je maar enkele apparaten wilt beschermen kan je de DMZ aanzetten. en de overige kunnen dan nog direct met de router verbinding maken (wat natuurlijk een beetje loos zou zijn)

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@AndrewVH  goedemorgen,

je kan misschien deze topic even gaan lezen?

Klik op de blauwe deze aub.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen