Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-02-25 19h53
Antwoorden: 3 antwoorden
Ik heb mij een paar maanden terug een playstation portal aangeschaft. Deze kan perfect verbinding maken met mijn ps5 zolang in op mijn thuisnetwerk zit. Als ik dit via mobiele hotspot of een andere wifi verbinding probeer ( ouders , vrienden,…) krijg ik geen verbinding met mijn ps5. Wel is de portal verbonden met internet. Nu weet ik niet hoe ik dit moet oplossen.
Het lijkt erop dat je PlayStation Portal niet via externe netwerken met je PS5 kan verbinden, hoewel de internetverbinding zelf werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
1. UPnP en Poorten – Controleer of UPnP is ingeschakeld op je thuisrouter. Sony's Remote Play gebruikt specifieke poorten (TCP 9295, 9296, 9297 en UDP 9296, 9297, 9303). Als deze geblokkeerd zijn, kan dat problemen veroorzaken.
2. NAT-type – Een strikt of gematigd NAT-type kan externe verbindingen bemoeilijken. Je kunt je NAT-type controleren via de netwerkinstellingen van je PS5. Een Open (Type 1) of Gematigd (Type 2) NAT werkt het best.
3. Mobiele Hotspot – Als je via een mobiele hotspot probeert te verbinden, kan het zijn dat je provider bepaalde poorten blokkeert of CGNAT gebruikt, waardoor directe verbindingen worden bemoeilijkt.
4. Externe Netwerken – Sommige netwerken (zoals die bij ouders of vrienden) kunnen firewall-instellingen hebben die Remote Play blokkeren. Je zou kunnen proberen of het werkt op een openbaar WiFi-netwerk of via een VPN.
Als je al deze zaken hebt gecontroleerd en het probleem blijft, kan het nuttig zijn om in de instellingen van je router te kijken of er specifieke beperkingen zijn ingesteld. Hopelijk helpt dit! Laat zeker weten of je iets hebt kunnen oplossen.
💡 Tevreden met mijn oplossing/opmerking? Vergeet dan niet een pluim te geven en de opmerkingen te markeren als de voor jou juiste oplossing.
Hoe en waar kan ik de instellingen van mijn router zien/veranderen?
Via deze link vind je meer informatie over hoe je kunt inloggen in je modem. https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-tv/de-glasvezel/hoe-wijzig-ik-de-naam-enof-het-wachtwoord-...