Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-08-21 08h52
Antwoorden: 10 antwoorden
Beste,
Ik heb voor mijn werk een Azure Fileshare nodig die via een VPN op poort 445 beschikbaar is. Ik kan deze niet bereiken via mijn verkenner.. Wanneer ik op het netwerk van eender welke provider zit, werkt dit wel.. Please help, want zo wordt thuiswerken onmogelijk en zal ik moeten veranderen van provider..
Alvast bedankt.
Mvg,
Lowie
Dag heren,
ik heb even bij mijn IT-dienst geïnformeerd en het internetverkeer loopt niet over onze VPN. De firewall kan het ook niet zijn, want ik heb het niet op het Telenet-netwerk van mijn ouders..
Dan zal je - of je IT dienst - even moeten zoeken - @LuigiBelgium de troubleshoot staat in mijn eerste antwoord
Zelf ben ik er niet geheel in thuis in deze dingen maar kan het zijn dat je bij Orange niet een bepaalde poort moet open zetten om als nog die files te bereiken?
Maar eigenlijk zeg je wel in je topic dat als je op een ander netwerk zit ( Proximus of Telenet ) dat je daar geen poort moet open zetten en dat je dus dan wel die files kan bereiken. Mij lijkt het dan dat dit via Orange ook moet lukken.
Ik zie ook dat het een cloud oplossing is als ik correct ben ? Is het ook dat je via een IP adres gaat dan om hier gebruik van te kunnen maken? je kan dan eens een ping doen vanuit je Orange netwerk om te zien of je het IP adres kan benaderen.
Als ik het goed begrijp draait de server thuis? En je kan deze van op andere locaties bereiken, maar niet als je thuis bent?
Kan zijn dat je firewall port 445 blokkeert. Je kunt eens zien als je je firewall desactiveert ( niet te lang desactiveren)
En als ik hier kijk is een VPN een oplossing ingeval port 445 zou geblokkeerd zijn. - hetgeen je nu doet
Troubleshoot Azure Files problems in Windows | Microsoft Docs