annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port Forwarding Hikvision camera

Topic gestart op: 30-05-21 08h04

Antwoorden: 3 antwoorden

HannesC
Rekruut scout

Port Forwarding Hikvision camera

Hallo allemaal, 

Zat vroeger bij Telenet en heb destijds zonder problemen mijn camerasysteem kunnen forwarden maar bij Orange blijkt dit maar niet te lukken. Heb hier al verschillende topics gelezen maar kom er niet uit.

Poorten 445/80/8000/8001/8002 blijven altijd gesloten staan. Als ik op de wifi zit kan ik via de Hik-Connect app al mijn camera's zien maar lukt niet op 4G.

Iemand tips ? 🙂 

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Johnny75
Ervaren verkenner

Ik denk dat het voor mij wat te vroeg was, niet goed gelezen 🤭 

Als je met hikconect werkt dan vind ik het vreemd dat je alleen als je op WiFi zit verbinding hebt, het lijkt mij dat je dan in de App de camera's verkeerd hebt toegevoegd (ip adres).

0 pluimen
luukske
Ervaren verkenner

Je configuratie is niet helemaal juist, je hebt nu immers dezelfde poorten geforward naar meerdere interne IP’s. De router weet dan niet naar waar te forwarden, dus dan werkt het niet. Oplossing is om te zorgen dat het externe poortnummer uniek is, bijvoorbeeld poort 80 voor 1 webcam en poort 81 voor de 2e webcam. Het interne poortnummer kan dan wel op 80 blijven staan. 
Dit moet dan ook zo voor de overige dubbele poortnummers worden ingesteld.

Overigens zou ik voor de veiligheid nooit de webserver van de camera extern beschikbaar maken (poort 80), tenzij echt, echt nodig. De videostream zelf forwarden is voldoende, deze kun je dan via een video-app zichtbaar maken. En natuurlijk heel goede wachtwoorden instellen.

 

Johnny75
Ervaren verkenner

Beste @HannesC ,

Vanwege de veiligheid in je netwerk zou ik het openen van poorten zoveel mogelijk vermijden.

Betere optie is een (open)VPN verbinding configureren in een device (router/nas) in je netwerk of als dat geen optie is en de Hikvision camera's dit ondersteunen een peer to peer (hikconect) verbinding configureren.

Groet Jan

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen