annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding MESH wifi

Topic gestart op: 22-01-20 11h35

Antwoorden: 10 antwoorden

msprange
Aspirant verkenner

Port forwarding MESH wifi

Beste

Weet er iemand hoe je kunt port forwarden in de nieuwe mesh wifi van orange? Ik heb deze mesh wifi sinds vorige week en sindsdien werkt mijn domotica systeem niet meer vanop afstand, enkel via wifi thuis. 

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Beste

Weet er iemand hoe je kunt port forwarden in de nieuwe mesh wifi van orange? Ik heb deze mesh wifi sinds vorige week en sindsdien werkt mijn domotica systeem niet meer vanop afstand, enkel via wifi thuis. 

Ugh @msprange,

@OguzhanK heeft wel gelijk ! Aarzel zeker niet om zijn post als gewaardeerde antwoord te valideren 🙂

Vergeet ook niet dat het niet mogelijk is om een vaste IP adres aan je Orange-modem te geven. 

Totem's groeten,

Totem

0 pluimen
Kadir_
Aspirant verkenner

Beste @msprange ,

Aan de mesh wifi van Orange kan je geen port forwarding instellen aangezien deze geen router is en ook niet als router kan ingesteld worden. Mesh wifi’s Van willekeurig merk zoals tp-link, d-link, etc... kan je dat dan wel. Is er een technieker geweest om de mesh wifi te installeren? Zo ja, misschien dat hij de modem in fabrieksinstellingen heeft gezet waardoor je poort instellingen in je modem verwijderd zijn. 

0 pluimen
OguzhanK
Aspirant verkenner

Geachte

Mesh wifi is geen modem. Port forwarden doet u nog steeds via de modem. Gewoon eventjes 198.168.0.1 surfen en inloggen. En daar kunt u al terug port forwarden. Uw modem staat niet uit of anders gaat uw internet niet werken. Een wifi mesh bestaat uit meerdere extra routers.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@OguzhanK  schreef:

Geachte

Mesh wifi is geen modem. Port forwarden doet u nog steeds via de modem. Gewoon eventjes 198.168.0.1 surfen en inloggen. En daar kunt u al terug port forwarden. Uw modem staat niet uit of anders gaat uw internet niet werken. Een wifi mesh bestaat uit meerdere extra routers.


Hetgeen je hier uitlegt is principieel wel correct, maar je gebruikt de verkeerde termen. En dat kan helaas verwarring zaaien ...

Port forwarden doe je op de router, niet op de modem.

Een mesh WiFi systeem bestaat uit meerdere AP's, niet uit routers. Hier moet nog een onderscheid gemaakt worden tussen het Orange Mesh systeem en een gewoon commercieel Mesh systeem. Dat van Orange zijn allemaal AP's en hebben dus ook nog een router nodig, die je normaal reeds in huis hebt indien je internet hebt van Orange. De commerciële exemplaren (die dan ook beduidend duurder zijn) hebben één hoofdstation en dat is wel een router.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen