Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-19 22h47
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo allemaal
Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.
Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.
De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).
Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.
Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Goed dat je mij terug wakker schud.
Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen.
De gewenste poort zou openstaan.
Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
Hallo allemaal
Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.
Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.
De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).
Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.
Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.
Ugh @GB;
Kan je de volgende stappen volgen om port forwarding in het modem Compal in te schakelen:
➡️ Modeminterface / Gateway / Geavanceerd / Poort doorsturen
Na het geven van IP , moet je het wel inschakelen en toepassen.
Lukt het dan?
Verf met alle kleuren van de wind
🏹 Totems Groet 🏹
Dit is de manier waarop ik het ingesteld heb.
Tot op heden werkt het nog steeds niet en de klantendienst van Orange (via het nummer 5000) heeft mij op 18/03 aangeraden om naar een andere provider te gaan.
Ik vind zo een antwoord ongepast en schandalig voor een bedrijf zoals Orange!
Update
Ik vind het spijtig dat er langs Orange zijn kant niets komt.
Ik ben nu via Test Aankoop verder aan het gaan.
Bij deze de officiele klacht die openbaar staat op de Test Aankoop website :
https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00629515-82