annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Portforwarding Compal modem

Topic gestart op: 21-02-19 22h47

Antwoorden: 24 antwoorden

GB
Ervaren verkenner

Portforwarding Compal modem

OPGELOST

Hallo allemaal

Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.

Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.

De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).

Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.

Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
GB
Ervaren verkenner

@Totem @Cdt24801 @Jerre 

Goed dat je mij terug wakker schud.

Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen. 
De gewenste poort zou openstaan.

Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.

Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo allemaal

Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.

Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.

De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).

Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.

Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.

Ugh @GB;

 

Kan je de volgende stappen volgen om port forwarding in het modem Compal in te schakelen:

 

➡️ Modeminterface / Gateway / Geavanceerd / Poort doorsturen

 

Na het geven van IP , moet je het wel inschakelen en toepassen.

 

Lukt het dan?

 

Verf met alle kleuren van de wind

🏹 Totems Groet 🏹

0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

@Totem 

Dit is de manier waarop ik het ingesteld heb. 

Tot op heden werkt het nog steeds niet en de klantendienst van Orange (via het nummer 5000) heeft mij op 18/03 aangeraden om naar een andere provider te gaan.

Ik vind zo een antwoord ongepast en schandalig voor een bedrijf zoals Orange!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@GB 

Ja, dat is inderdaad wel grof ... Gefrustreerde smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

Update

Ik vind het spijtig dat er langs Orange zijn kant niets komt.

Ik ben nu via Test Aankoop verder aan het gaan.
Bij deze de officiele klacht die openbaar staat op de Test Aankoop website :

https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00629515-82

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen