annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Portforwarding Compal modem

Topic gestart op: 21-02-19 22h47

Antwoorden: 24 antwoorden

GB
Ervaren verkenner

Portforwarding Compal modem

OPGELOST

Hallo allemaal

Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.

Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.

De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).

Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.

Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
GB
Ervaren verkenner

@Totem @Cdt24801 @Jerre 

Goed dat je mij terug wakker schud.

Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen. 
De gewenste poort zou openstaan.

Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.

Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
GB
Ervaren verkenner

@Cdt24801

Ik ben er nu juist nog mee bezig geweest.

Ik krijg geen 1 poort open. UPnP helpt ook niet, ik heb enkel DMZ nog niet geprobeert.
Ik heb de range van mijn modem aangepast en op de server van mijn smarthome, dit maakt ook niets uit.

Bij Telenet en Proximus lukt het mij wel, enkel Orange blijft een vraagteken.

Ik vind het schandalig van Orange dat ik totaal geen gehoor krijg. Niet telefonisch, geen antwoord op mijn mail, ook niet via deze communitie.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@GB   ik heb het hier even getest, voor beide poorten wordt de verbinding geforward naar de interne host.
Misschien heb je op de router of smartphone een firewall actief die de inkomende verbinding blokkeert.

0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

@Jerre 

Ik heb ook al zitten denken dat een firewall dit tegenhoud.

Ik kan echter op de modem instelling geen firewall instellingen terug vinden 😕

Hoe kan ik hier testen of het intern zeker wordt geforward?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@GB  schreef:

@Jerre 

... knip ...

Hoe kan ik hier testen of het intern zeker wordt geforward?


Door met uw smartphone te proberen uw systeem te bereiken wanneer je op uw WiFi aangesloten bent, dus niet via 4G. Dan ben je intern in uw eigen netwerk bezig.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

@Cdt24801 

Intern geraak ik op het systeem, dat zit dus in orde.

Zou een andere modem aanvragen niet lukken? Ik zie dat er ook een andere modem beschikbaar is, vigi....

In mijn ogen blijft het probleem in de modem.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen