Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-19 22h47
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo allemaal
Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.
Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.
De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).
Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.
Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Goed dat je mij terug wakker schud.
Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen.
De gewenste poort zou openstaan.
Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
Update
Ik vind het spijtig dat er langs Orange zijn kant niets komt.
Ik ben nu via Test Aankoop verder aan het gaan.
Bij deze de officiele klacht die openbaar staat op de Test Aankoop website :https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00629515-82
Ugh @GB,
Mag ik je vragen de Orange-stamleden van de technische dienst weer te contacteren?
Ik weet dat je dit al in het verleden hebt gedaan, maar zij kunnen je helpen met je portforwarding. En bijgevolg zien wat er misloopt...
Ik hoop alvast op een positief antwoord!
Laat de magische trommel eeuwig klinken
🌟 Totems Saluut 🌟
Goed dat je mij terug wakker schud.
Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen.
De gewenste poort zou openstaan.
Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
@GB schreef:
... knip ...
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
OK, dat is nog een verfijning die mogelijk is. Maar toch al wel een grote stap vooruit. Het werkt !!
Even een vraagje: hoe kom je aan die twee poorten? Staan die opgegeven in de handleiding van uw smarthome? Of heb je die zelf gekozen?
Heb je al eens getest of het werkt, dus niet een portscan, maar effectief vanop een positie buiten uw LAN (dus bvb met uw smartfoon via 4G) in een browser http://192.168.0.64:21 ingeven. Wat is het resultaat? En als je hetzelfde ingeeft maar dan wel vanuit uw LAN? Zelfde met uw tweede poortnummer.
Ik ken de Compal niet, heb er zelf geen, maar kun je daar Upnp aanzetten? Of staat dat al aan?
Hallo @Cdt24801
Deze poorten heb ik gekozen, 21 voor FTP en 5565 voor de app.
Als ik vanuit mijn LAN netwerk inlog geraak ik op mijn smarthome (app functie en ftp).
Als ik van buiten mijn LAN netwerk via de app wil inloggen gaat het niet.
Hierdoor ben ik er ook zeker van dat de poorten niet open staan, terwijl dit wel ingesteld is.
Ik heb het eveneens met mijn Router IP (RouterIP:21 of 5565) geprobeert op een ander netwerk
Met vriendelijke groet
GB