Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-19 22h47
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo allemaal
Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.
Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.
De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).
Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.
Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Goed dat je mij terug wakker schud.
Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen.
De gewenste poort zou openstaan.
Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
Ik ben er nu juist nog mee bezig geweest.
Ik krijg geen 1 poort open. UPnP helpt ook niet, ik heb enkel DMZ nog niet geprobeert.
Ik heb de range van mijn modem aangepast en op de server van mijn smarthome, dit maakt ook niets uit.
Bij Telenet en Proximus lukt het mij wel, enkel Orange blijft een vraagteken.
Ik vind het schandalig van Orange dat ik totaal geen gehoor krijg. Niet telefonisch, geen antwoord op mijn mail, ook niet via deze communitie.
@GB ik heb het hier even getest, voor beide poorten wordt de verbinding geforward naar de interne host.
Misschien heb je op de router of smartphone een firewall actief die de inkomende verbinding blokkeert.
Ik heb ook al zitten denken dat een firewall dit tegenhoud.
Ik kan echter op de modem instelling geen firewall instellingen terug vinden 😕
Hoe kan ik hier testen of het intern zeker wordt geforward?
@GB schreef:
... knip ...
Hoe kan ik hier testen of het intern zeker wordt geforward?
Door met uw smartphone te proberen uw systeem te bereiken wanneer je op uw WiFi aangesloten bent, dus niet via 4G. Dan ben je intern in uw eigen netwerk bezig.
Intern geraak ik op het systeem, dat zit dus in orde.
Zou een andere modem aanvragen niet lukken? Ik zie dat er ook een andere modem beschikbaar is, vigi....
In mijn ogen blijft het probleem in de modem.