annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem: bepaalde websites niet toegankelijk, wel via 4g

Topic gestart op: 23-08-20 16h09

Antwoorden: 4 antwoorden

pieterdc
Aspirant verkenner

Probleem: bepaalde websites niet toegankelijk, wel via 4g

Vorige week overgeschakeld van Telenet naar Orange. Sindsdien worden we geconfronteerd met volgend probleem. Meerdere website geven de foutmelding in bijlage wanneer ze van op gelijk wel toestel binnen ons netwerk( dus achter orange modem) worden opgezocht.

Wanneer deze op hetzelfde toestel worden opgezocht via 4g is de website wel toegankelijk. Ook wanneer binnen de browser een VPN add on wordt ingeschakeld is de website toegankelijk. Het probleem ligt dus bij de orange modem volgens mij. Ik heb reeds geprobeerd om deze een hele nacht uit te schakelen en weer in te schakelen maar probleem blijft, ook cookies verwijderd probleem blijft, enkel via wifi/ethernet, niet via 4g dus.

We zijn stilaan ten einde raad, het gata niet om één website, maar nu zeker al om een tiental op 1 week tijd. Mij lijkt het alsof Orange ergens onbewust filters aanstaan heeft op ons internet verkeer.....

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@pieterdc  kan je je modem eens resetten ? Dus niet de stekker eruit halen maar echt resetten. Aan de achterkant of onderkant van de modem zit een reset gaatje. Probeer dat eens te doen . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

 @pieterdc  Orange zal geen filters plaatsen om niet naar websites te gaan. Ik denk dat er een DNS probleem is waardoor je geen websites kan bezoeken. Kijk eens in deze topic en voer ook de stappen uit die erin staan. Laat ook weten of het je probleem heeft opgelost. Vergeet niet om altijd alles op slaan als je dat stappen uitvoert anders is er geen wijziging gebeurt. 

https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Je-DNS-wijzigen-in-het-geval-van-een-incident...

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
pieterdc
Aspirant verkenner

Was ook mij eerste idee. DNS server aangepast naar die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zoals ze reeds jaren stonden op de Telenet modem maar geen oplossing. Via ipconfig/flushdns de cache leegemaakt en zonder cookies via een incognito sessie geprobeerd op meerdere toestellen maar niets helpt voorlopig. Vreemde is dat via 4g dit dus wel gaat. Vandaar mijn vermoeden dat ergens de modem een probleem geeft.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@pieterdc  dan kan je het beste eens bellen naar de klantendienst of je bericht sturen via Messenger of Twitter. Dan moeten ze het achterliggend nakijken wat er mis kan zijn. Kan ook achterliggend een DNS probleem zijn.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen