annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met utp kabels

Topic gestart op: 05-03-21 18h36

Antwoorden: 7 antwoorden

Svendv
Aspirant verkenner

Probleem met utp kabels

Ik heb een Silicence modem/router. De wifi/internet werkt perfect. Maar als ik een pc wil aansluiten op kabel werkt het op geen van de 4 poorten? Ik heb uiteraard ook verschillende kabels geprobeerd rechtstreeks aan de router. Ik kan wel verbinding maken, maw inloggen op de router met het ip adres 192.... dus er is op zich wel een connectie maar geen enkel zicht op internetverbinding. Waar kijk ik over? 

Labels (2)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Svendv
Aspirant verkenner

FC5C631C-1B80-4287-8983-F5C8E866FFA2.png

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik sprak enkel uit een recente ervaring.

Kon ook aan de modem en windows gaf geen internet

Dan even in de browser adres 1.1.1.1 geprobeerd en daar had ik verbinding.  Een ip address heeft geen DNS nodig

Mijn  conclusie : DNS server doet het niet.  Dan maar de 1.1.1.1 als primary in de modem gezet en alles ging.

Als je met windows werkt moet je wel in de instellingen van je verbinding zorgen dat de het IP assignment op DHCP staat ( heb een paar virtual machines draaien op mijn computer.  Een die niet in DHCP stond werkte niet totdat ik ze in DHCP had gezet)

Als de 1.1.1.1 niet gaat zie ik een paar mogelijkheden, in volgorde

(1) Stekker modem een minuut uit trekken, terug insteken, en na volledige power up 1.1.1.1 terug proberen

(2) Factory reset (in de menu van de modem, daarna 1.1.1.1 terug proberen

Je bent wel alle instellingen kwijt (SSID netwerk, etc).  Password etc vind je op het etiket onderaan de modem

(3) naar de 5000 bellen

Good luck

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Svendv  goedenavond,

hier heb ik géén kaas van gegeten.

Een van de heren zal het wel weten.

Maar je krijgt wel deze:

Tagnieuw.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen