Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-03-21 18h36
Antwoorden: 7 antwoorden
Ik heb een Silicence modem/router. De wifi/internet werkt perfect. Maar als ik een pc wil aansluiten op kabel werkt het op geen van de 4 poorten? Ik heb uiteraard ook verschillende kabels geprobeerd rechtstreeks aan de router. Ik kan wel verbinding maken, maw inloggen op de router met het ip adres 192.... dus er is op zich wel een connectie maar geen enkel zicht op internetverbinding. Waar kijk ik over?
Ik sprak enkel uit een recente ervaring.
Kon ook aan de modem en windows gaf geen internet
Dan even in de browser adres 1.1.1.1 geprobeerd en daar had ik verbinding. Een ip address heeft geen DNS nodig
Mijn conclusie : DNS server doet het niet. Dan maar de 1.1.1.1 als primary in de modem gezet en alles ging.
Als je met windows werkt moet je wel in de instellingen van je verbinding zorgen dat de het IP assignment op DHCP staat ( heb een paar virtual machines draaien op mijn computer. Een die niet in DHCP stond werkte niet totdat ik ze in DHCP had gezet)
Als de 1.1.1.1 niet gaat zie ik een paar mogelijkheden, in volgorde
(1) Stekker modem een minuut uit trekken, terug insteken, en na volledige power up 1.1.1.1 terug proberen
(2) Factory reset (in de menu van de modem, daarna 1.1.1.1 terug proberen
Je bent wel alle instellingen kwijt (SSID netwerk, etc). Password etc vind je op het etiket onderaan de modem
(3) naar de 5000 bellen
Good luck