Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-03-21 09h10
Antwoorden: 4 antwoorden
Hallo,
Tijdens het telewerken, bel ik via mijn laptop (voip) - dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds een 3-tal weken heb ik problemen.
Inkomende oproepen: ik krijg melding op mijn laptop van de inkomende oproep en wil opnemen - maar ik kan de beller niet horen en de beller kan mij ook niet horen.
Uitgaande oproepen: hetzelfde probleem - zij kunnen mij niet horen en omgekeerd.
Blijkbaar was er nog een collega met hetzelfde probleem - en wij zijn beide met ons internet met Orange...
Andere collega's met andere providers hebben geen problemen met de VOIP.
Ik heb het inderdaad dan maar een getest met een andere provider en dan werkte het inderdaad wel.
Enig idee waar het probleem zich kan situeren?
Het is wel heel toevallig dat jullie alle twee bij Orange zijn en dat er dan problemen zijn en bij andere niet.
Hoe zijn jullie verbonden op het internet , welk programma wordt er gebruikt ?
Programma is Myportal@work.
Laptop is verbonden met wifi. Maar ook als ik met Ethernet kabel werk, wil het niet werken.
En daarvoor nooit problemen gehad...
En kan je het programma niet eens deïnstalleren en terug opnieuw installeren ?
Ik lees net dat je namelijk na de installatie en je dus het programma opstart bepaalde dingen moet ingeven :
Voer de adresgegevens van de WAN- server in (vereist voor WAN-toegang via het internet tot de UC-Server):
• Voer in het veld IP-adres van WAN-server:Poort het IP-adres of de naam van de UC-server in, samen met het poortnummer dat u van de systeembeheerder hebt ontvangen. Voer het IP-adres en poortnummer in op één regel, gescheiden door een dubbele punt (:).
Voer de adresgegevens van de LAN-server in (vereist voor interne toegang tot de UC-server):
• Voer in het veld IP-adres van LAN-server:Poort het IP-adres of de naam van de UC-server in, samen met het poortnummer dat u hebt ont- vangen van uw beheerder. Voer het IP-adres en poortnummer in op één regel, gescheiden door een dubbele punt (:).
Klik op Aanmelden.
Kan zijn dat er aan die kant van die IP adressen iets gewijzigd is door een update in de modem. Ben geen expert erin maar proberen kan nooit kwaad denk ik zo.