Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-02-25 19h27
Antwoorden: 7 antwoorden
Wat zijn de aangeven configuratie instellingen voor uw eigen router als je de Orange router in Bridge modus zet?
enige vaste ip adressen of subnet masks die verplicht zijn?
Er is niets verplicht. wat normaal is.
Je krijgt een WAN ip address - local ip range en zo kun je zelf bepalen op je eigen router
Dank je voor de reactie. Ik vind het raar want toen ik het omschakelde naar bridge modus kreeg ik geen ip adres etc op de eigen router. Heb half uur gewacht om te zien of het in orde zou komen maar niets. ook niet na alles te herstarten.
Pas na factory reset van Orange router + 20 min wachten was het terug in orde, maar dan dus in Routing modus.
Dus het liet me denken dat ik toch iets apart nog moest op letten ivm instellingen op eigen router. De Interverbinding staat op Automatisch DHCP configuratie.
Het kan een tijdje duren eer je je WAN IP address krijgt
Op de ASUS routers kan je dit configureren als agressive of normal. Agressive is niet aan te raden want te veel en te rap geeft kans dat je uiteindelijk niks krijgt
Je moet het wat tijd gunnen - Automatisch DHCP configuratie zal wel goed zijn
Je router is toch verbonden met port 4 ?
heb ook nog een tijdje in bridge mode gewerkt. Ermee gestopt - verlies een unit die aan de Orange modem in de garage moet hangen. Heb mijn mesh wifi apparaten als access point (alles bekabeld) geconfigureerd en de wifi op de orange router uitgezet
Die instellingen dat je vermeld ivm ASUS heb ik niet op mijn Linksys toestellen.
Enige inschatting van tijd gunnen? meer dan 20 min.?
Ja, mijn router was met poort 4 verbonden inderdaad.
Ik hoop met de verandering door te voeren ik minder problemen ga hebben ivm port forwarding voor bepaalde applicaties + uitsluiting dat soms kleine pieken in ping gaan verholpen worden maar dat is een kleine hoop gewoon 🙂