annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Siligence TCG300 + Deco M4 mesh

Topic gestart op: 09-03-21 16h17

Antwoorden: 5 antwoorden

Niki1991
Veteraan verkenner

Siligence TCG300 + Deco M4 mesh

OPGELOST

Hallo iedereen,

nu reeds een maand tevreden gebruiker van het Love Trio pakket.

Toen ik nog klant was bij Telenet gebruikte ik hun wifi boosters en dit werkte redelijk goed. Nu ik klant ben geworden bij Orange heb ik geïnvesteerd in een mesh systeem dat gisteren is binnen gekomen, namelijk de TP-link deco M4 (3 units).

Het wifi singaal van de Orange modem heb ik uitgezet en in de deco app van TP-link heb ik het mesh systeem ingesteld in access point modus. Dit werkt prima, maar hiermee verlies ik wel functies zoals QoS en Parental Control, en ik zou deze functies toch graag willen gebruiken. Dus in principe moeten de deco units in router modus staan.

Als echte echte leek op gebied van netwerken, wie kan mij uitleggen wat ik precies moet doen? Moet er in de instellingen van de modem iets veranderd worden? Router na router, geeft dit geen problemen met zich mee? Ik hoor het graag! 🙂 

Ter info: al mijn apparaten werken draadloos in huis, op de Orange decoder na, die is aangesloten op een powerline.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Niki1991 

Als je geen bijzondere dingen doet kan NAT achter NAT eigenlijk geen kwaad en ga je daar niks van merken. Het enige waar je op moet letten is dat je dan twee DHCP servers hebt en dat die beide in een andere range werken. De ene bvb in 192.168.0.X en de andere in 192.168.1.X Zoniet ga je conflicten creëren.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Niki1991 

Als je geen bijzondere dingen doet kan NAT achter NAT eigenlijk geen kwaad en ga je daar niks van merken. Het enige waar je op moet letten is dat je dan twee DHCP servers hebt en dat die beide in een andere range werken. De ene bvb in 192.168.0.X en de andere in 192.168.1.X Zoniet ga je conflicten creëren.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kun je de parental control niet op je deco instellen ? Setting up parental controls on a TP-Link Deco (tp-link.com)

 

0 pluimen
Niki1991
Veteraan verkenner

@Gregory niet als ze in access point modus draaien.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

OK, weet niet of dit werkt met een acces point, ik heb er een switch tussen staan

Log even in op de modem en zie even welke toestellen er verbonden zijn

Als je de toestellen ziet die verbonden zijn via de mesh, moet je ook het MAC address zien.

Als je ziet welke er verbonden zijn, en MAC address, zou de parental control moeten werken op de Orange router

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen