annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slaapkamer te ver van WiFi router

Topic gestart op: 13-10-21 18h47

Antwoorden: 4 antwoorden

Louis16
Ervaren verkenner

Slaapkamer te ver van WiFi router

Hallo, het was om te vragen wat een goede oplossing is voor mijn probleem, mijn kamer zit heel ver van de wifi router en ik heb hier een PlayStation staan maar die heeft hele slechte verbinding…. Is een mesh systeem een goede oplossing of zijn er andere mogelijkheden? Een ethernetkabel kan ik niet gebruiken omdat de afstand te lang is….. iemand een oplossing? Mvg

Labels (2)
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Louis16  

In principe heb je hier mogelijkheden voor hoor maar die mogelijkheden moet je bekijken wat voor jou haalbaar is. Je geeft aan dat je geen kabel wil of kan gebruiken dus die optie heb je al niet. Wat kan je dan wel doen :

* Powerline adapters 

* mesh wifi 

* eigen router

Mesh : je hebt in elke hoek en kamer wifi. Je dient wel elke keer deze in een setje van drie torentjes te kopen. Doe je dat niet heb je geen mesh. De torentjes moeten elkaar namelijk allemaal kunnen zien. 

Voor gebruik van Powerlines moet je beschikken over een goed electriciteitsnet. Daarnaast moet op je net ook niet te veel zware toestellen zijn aangesloten anders ga je verbindings problemen hebben. Denk hierbij aan een dimmer die aanspringt voor je lamp of een vaatwasser of wasmachine die aan springt. Dat soort dingen nemen enkel maar je verbinding weg en kan tot problemen leiden. 

Als je een eigen router plaatst kan je natuurlijk ook door gaan of eventueel een AP ( accespoint ) Maar deze dienen wel bekabeld verbonden te worden aan je modem. Er zijn geen andere manieren om die te overbruggen. Dan dien je als nog een kabel als nog naar boven te leggen of de wifi moet zo sterk zijn dat het je slaapkamer wel haalt dat je goed kan gamen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Louis16
Ervaren verkenner

En is die mesh van orange krachtig genoeg om een PlayStation genoeg wifi te geven zonder dat het wegvalt?

MustafaY
Leidende genezer

@Louis16, Ik maak zelf gebruik van de 'mesh' voorop PlayStation. Tot nu toe geen problemen gehad op Fifa en Fortnite. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Louis16  

Geen idee ken daar de ervaringen niet van. Ik heb Mesh maar iets anders en iets meer torentjes en ook een andere opstelling. Ieder huis heeft een andere opstelling omdat het aan de grote van je huis ligt. Dus als jij recht onder je slaapkamer een torentje zet kan zijn dat het niet werkt of wel ligt ook aan jou isolatie thuis. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen