annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte internetverbinding

Topic gestart op: 21-03-21 12h31

Antwoorden: 1 antwoord

Linda_linda
Gewaardeerd verkenner

Slechte internetverbinding

Tijdje geleden gebeld voor mega slechte verbinding 2.9 mbps download en 5.6 mbps upload, ze sturen technieker die ff reset doet uitslag 20.5 download en 9.6 upload en vertrekt?! Zorgt er niet eens voor dat ik, zodra ik mijn livingdeur open om naar de gang te gaan, ÓÓK nog verbinding met wifi heb?! Ik moet maar zo'n versterker kopen van 99 euro dat kan toch niet?? Ik vind dat mijn provider moet zorgen dat ik doorheen mijn 'hele' appartementje toch een redelijk verbinding heb of vraag ik teveel?? 

Labels (4)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@Linda_linda  

Het is te bezien of het ook haalbaar is om in je gehele appartement wifi te voorzien. De technieker die geweest is zou in principe je probleem moeten oplossen maar soms is het ook niet haalbaar om het nog beter te maken. Houd zo ie zo met een aantal dingen rekening : 

* staat je router  vrij ? Mooi ingewerkt in een kast of achter voorwerpen om dat ding niet te zien is opgeruimd maar heeft enorm veel invloed op een wifi signaal wat niet correct werkt. 

* heb je gevraagd of heb je zelf je wifi kanalen al eens opgesplitst ? Je kan inloggen op je router , 192.168.0.1 om het 2.4 en de 5 Ghz kanalen op te splitsen. 

* heb je ook al eens je kanalen aangepast ? Je kan in de router je wifi kanalen aanpassen. Nu staan deze op automatisch maar je kan ze zelf voorzien van een kanaal. Het beste is kanaal 1 of 6 of 11. 

* is je wifi verbinding altijd zo traag of is dat maar op bepaalde momenten , daar waar iedereen tegelijkertijd thuis is ? 

* behaal je met de vaste kabel aan je router wel de goede snelheid ? 

Al deze vragen , deze punten , zijn belangrijk te overlopen. Je kan erna altijd nog over extra wifi versterkers spreken maar eerst deze punten eens bekijken. Vooral het eerste punt is erg belangrijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen